بغداد حقوق  کارمندان کردستان عراق را پرداخت می‌کند

تشکیلات محلی کردستان عراق در طول 3 سال گذشته و برغم کاهش حقوق کارمندان، موفق به پرداخت حقوق آنان نشده و عدم توانایی در پرداخت حقوق بویژه در ماههای اخیر به یک بحران تبدیل و باعث برپایی تجمعات اعتراضی در برخی مناطق کردستان عراق شده است.

تعداد دقیق این کارمندان نیز یکی دیگر از نقاط اختلاف میان بغداد و اربیل است. بغداد می گوید بسیاری از نام ها صوری است و پیش از پرداخت حقوق ها از سوی مرکز، باید لیست ها بازنگری و این نام ها حذف شود.

احمد حاجی رشید عضو کمیته دارایی پارلمان عراق گفته است: بررسی لیست اسامی حقوق بگیران دو وزارتخانه آموزش و پرورش و بهداشت اقلیم توسط کمیته های تخصصی به اتمام رسیده و هفته جاری حقوق کارمندان این دو وزارتخانه پرداخت خواهد شد.

این عضو کرد پارلمان عراق همزمان با عضویت در پارلمان عراق یکی از اعضای کمیته بررسی لیست اسامی حقوق بگیران منطقه کردستان عراق می باشد.

احمد حاجی رشید تاکید کرد از هفته جاری بررسی لیست اسامی حقوق بگیران وزارت آموزش عالی منطقه کردستان عراق برای پرداخت نیز شروع خواهد شد.

دو وزارتخانه آموزش و پرورش و بهداشت منطقه کردستان عراق با داشتن بالغ بر 150 هزار حقوق بگیر در زمره بزرگترین وزارتخانه ها از نظر تعداد نیروی انسانی هستند.