به گزارش فارس، سیانان در مقاله ای به قلم داگلاس راشکف، مینویسد: جهان رسانه های عمومی این هفته پس از افشاء سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری شاهزاده صعودی، الولید بن طلال در توییتر مبهوت شد. این حیرت و شگفتی بیشتر بدان دلیل است که گمان میرود مسئولیت حداقل بخشی از قیامهای بهار عربی به گردن توییتر است که مستقیماً خاندان سلطنتی صعودی را نیز، که در رأس قدرت هستند، تهدید میکند. به هر حال، در ظاهر این قضایا متناقض هستند.

*علت سرمایه گذاری شاهزاده صعودی در توییتر چیست؟

چرا باید برادر زاده شاه بر رسانه ای سرمایه گذاری کند که دشمن خاندان اوست؟ آیا وی در تلاش است تا بر پیشرفت شبکه اثر بگذارد یا سعی دارد این شبکه را، در مواقع حساس که حکومت در خطر باشد، هر چه بیشتر مستعد سانسور کند؟

*آیا این سرمایه گذاری اعتبار توییتر را می‌کاهد؟

آیا مشارکت یک سرمایه گذار عمده از یکی از بزرگ‌ترین خاندان‌های سلطنتی موروثی می‌تواند تصویر تجاری پرطرفدار این رسانه را مخدوش کند؟ چرا توییتر چنین سرمایه گذاری را می‌پذیرد و چرا شاهزاده قبل از هر رسانه ای به سراغ توییتر می‌رود؟

*شاهزاده از قدرت توییتر در هراس است

در ادامه این گزارش آمده است که شاهزاده الولید بن طلال بدون هیچ تردیدی از تاثیر عظیم توییتر و فیسبوک بر کشور خود و کشورهای همسایهاش آگاه است و حتی ممکن است شخصاً نگران عواقب یک انقلاب برای خودش و خاندان سلطنتیاش باشد.