اعلام حمایت روسیه از برنامه آمریکا

«ولادیسلاو سورکوف» دستیار رئیس‌جمهوری روسیه پس از دیدار با «کورت وولکر» نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور اوکراین گفت که بسته پیشنهادی آمریکا در خصوص استقرار نیروهای سازمان ملل در جنوب شرقی اوکراین، موسوم به «بسته دوبی» نسبتا قابل اجرا است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، سورکوف در ادامه گفت روسیه این پیشنهاد را بررسی می‌کند و طی روند مقتضی به آن پاسخ خواهد داد.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به دیدار خود با نماینده آمریکا گفت: «موضوع اصلی این گفت‌وگوها یک بار دیگر بحث درباره طرح روسیه برای استقرار نیروهای سازمان ملل در جنوب شرقی اوکراین بود.»

وی افزود: «این بار، آمریکا پیشنهادات سازنده‌تری را مطرح کرد. «بسته دوبی» پیشنهادی آمریکا برخلاف پیشنهادات «بلگراد» نسبتا قابل اجرا به نظر می‌رسد، دست‌کم در نگاه اول».

این مقام روس ادامه داد: «بخش اصلی این پیشنهاد، یک طرح نسبتا جزئی درباره استقرار مرحله به مرحله درباره استقرار نیروهای سازمان ملل در کنار اجرای آیتم‌های سیاسی توافقات مینسک است».

وی افزود: «ما این طرح را بررسی خواهیم کرد و طی روند مقتضی به آن پاسخ خواهیم داد. پس از آن ما از نماینده آمریکا و همکارانش برای برگزاری نشستی جدید دعوت به عمل می‌آوریم».

گزارش‌های قبلی از این امر حکایت داشت که نمایندگان روسیه و آمریکا در تاریخ 26 ژانویه در دوبی دیدار می‌کنند. نشست‌های قبلی در تاریخ 21 آگوست و 7 اکتبر 2017 برگزار شده بود.