قاضی آمریکایی سخنرانی ترامپ را تحریم کرد

 تارنمای خبری 'هیل' (TheHill)باانتشار این خبر نوشت: گینزبرگ' اعلام کرد که در نخستین نطق سالانه وضعیت کشور دونالد ترامپ که قرار است سه شنبه آینده انجام شود، شرکت نمی کند و درعوض به دانشگاه'راجر ویلیامز'واقع در ایالت'رود آیلند'جهت سخنرانی خواهد رفت.

بنابراین گزارش، گینزبرگ که در گذشته از منتقدان رئیس جمهوری ترامپ بود، سخنرانی اش در دانشگاه راجر ویلیامز از مدت ها قبل برنامه ریزی شده است.حضور نداشتن قضات ارشد دیوان عالی آمریکا در این سخنرانی ها می تواند چندان غیر معمول هم نباشد.

هیل افزود: گنیزبرگ در نخستین نطق سال گذشته ترامپ در کنگره آمریکا نیز حضور نیافت اما این درحالی بود که وی در هشت نطق سالانه باراک اوباما همواره شرکت داشت.

تارنمای خبری آمریکایی هیل در ادامه نوشت: دیگر قضات،'ساموئل آلیتو' (Samuel Alito) و 'کلرانس توماس' (Clarence Thomas) نیز نطق سالانه وضعیت کشور ترامپ را تحریم کرده و در آن حضور نخواهند یافت.

نطق سالانه رئیس جمهوری آمریکا قرار است توسط دونالد ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری این کشور در مورخ سه شنبه 30 ژانویه برابر با 10 بهمن ماه در نشست مشترک مجلس نمایندگان و مجلس سنا و در یکصدو پانزدهمین کنگره آمریکا ایراد شود.

تاکنون به غیر از سه قاضی عالی فدرال آمریکا، پنج نفر از نمایندگان کنگره اعلام کردند که در نخستین نطق سالانه ترامپ حضور نخواهند یافت و آن را تحریم کردند، اکثر آنها اظهارات توهین آمیز شخص رئیس جمهوری در خطاب قرار دادن مهاجران اتباع کشورهای آفریقایی ، السالوادور و هائیتی را علت اصلی این تحریم عنوان کردند.

نمایندگان کنگره آمریکا که نطق سالانه رئیس جمهوری ترامپ را برای روز سه شنبه آینده تحریم کردند عبارتند از 'ارل بلومنوئر' (Earl Blumenauer) نماینده ایالت اورگان، 'جان لوئیس'(John Lewis)از ایالت'جورجیا'،خانم ها 'ماکسین واترز' (Maxine Waters) از ایالت کالیفرنیا، 'فردریکا ویلسون' (Frederica Wilson) از ایالت فلوریدا و'پارمیلا جایاپال' (Pramila Jayapal) از ایالت واشنگتن هستند.