دیده بان حقوق بشر: وجهه بن سلمان لکه دار شده است

سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارش تازه خود با اشاره به احکام سختگیرانه دادگاه کیفری سعودی برای زندانی کردن تعدادی از فعالان این کشور فقط به دلیل فعالیت حقوق بشری آنان، اعلام کرد: حمله علیه فعالان حقوق بشر وجهه محمد بن سلمان ولیعهد این کشور ا لکه دار کرده است.

این در حالی است که مسئولان قضایی سعودی «محمد العتیبی» از فعالان دست اندکار حقوق بشر را به 14 سال زندان و «نصیب عبدالله العطاوی را به هفت سال زندان محکوم کردند.

اتهام این دو تاسیس جمعیت حقوقی بدون مجوز و نیز اتهام های مبهم دیگر در ارتباط با تاسیس یک جمعیت حقوقی است که در سال 2013 تاسیس شد و عمر چندانی نداشت.

بر اساس گزارش هیومن رایتس، جرم های ادعا شده در کیفر خواست هیچ ارتباطی به رفتاری که جرم شناخته شود، ندارد.

از سوی دیگر به گفته «ساره لیا» مدیر بخش خاورمیانه دیده بان حقوق بشر، حملات مداوم نهاد دادگستری سعودی علیه منتقدان دولت و فعالان حقوق بشر موجب لکه دار شدن وجهه ولیعهد سعودی شده است.

وی تاکید کرد، عربستان اجازه ندارد العتیبی و العطاوی را به اتهام های ساختگی زندانی کند.

سران سعودی در برابر شهروندان تسامح ندارند

در این گزارش نام فعالان دیگر از جمله «ولید ابوالخیر» و «عبدالعزیز الشبیلی» که به دلیل فعالیت مسالمت آمیز روانه زندان شدند، دیده می شد و در آن آمده است احکام عیله فعالان و مخالفان مسالمت جو بیانگر نبود هرگونه تسامح در عربستان در برخورد با شهروندان این کشور است؛ کسانی که دیدگاه خود را در قبال حقوق بشر و اصلاحات اعلام می کنند.