ناسا از هند حمایت کرد

یک دانشمند برجسته ناسا به نام جیمز ال سمیالک در تماس با این دانشمند هندی در شرکت تجهیز متالیزه (MTC) در راجستان از علاقه مندی ناسا به فناوری جدید ابداعی وی خبر داده است.

دکتر ساتیش تیلور یک تکنلوژی جدید پوشش حرارتی را ایجاد و توسعه داده است که به عقیده وی می تواند هزینه پوشش حرارتی برای موتورفضاپیما ها را تا 50 درصد کاهش دهد.

تیلور گفت: به زبان ساده، در حال حاضر، محققان از طریق فرآیندهای بسیار گران قیمت ترک های عمودی (تقسیم بندی) در پوشش حرارتی موتور توربو گازی را که در فضاپیما مورد استفاده قرار گرفته و بسیار مفیدند، ایجاد می کنند درحالی که در طرح ابداعی این دانشمند هندی هزینه همین علمیات بسیار کمتر است.

سازمان تحقیق و توسعه فضایی هند 'ایسرو' و همچنین سازمان تحقیق و توسعه دفاعی (DRDO) این کشور نیز برای توسعه این فناوری اعلام آمادگی کرده اند.

سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند مسئولیت توسعه برنامه موشکی این کشور را بر عهده دارد.

سازمان تحقیقات هوا و فضای هند (ایسرو) در سال گذشته با ثبت رکود بی سابقه پرتاب 104 ماهواره با یک موشک به فضا از جزیره کوچک 'سریهاریکوتا' در جنوب هند با پشت سرگذاشتن رقبای بزرگی همچون روسیه و آمریکا، تاریخ ساز شد.

در بیشتر سفرهای فضایی و پرتاب فضاپیماها از مبدا هند از راکت خوش سابقه پی اس ال وی ( Polar Satellite Launch Vehicle) استفاده می شود.

هزینه های پرتاب موشک در هند به اندازه ای پایین است که حتی رقیبان قدر هند هم قادر به رقابت با این هزینه ها نیستند؛ برای مثال این کشور قادر است کاوشگر مریخ خود را با هزینه ای به مراتب پایین تر از بودجه ای که هالیوود به ساخت فیلم های فضایی تخصیص می دهد، به سیاره سرخ ارسال کند.