افشای دروغ آمریکا توسط سفیر پاکستان

قاضی خلیل الله، سفیر پاکستان در روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد ادعاهای آمریکا مبنی بر اعطای کمکهای چندین میلیون دلاری به اسلام آباد برای مبارزه با تروریسم معتبر نیست و با واقعیات همخوانی ندارد.

سفیر پاکستان در روسیه در مصاحبه با این خبرگزاری تاکید کرد ملت و دولت پاکستان از ادعاهای بی پایه و اساس و اظهارات تحریک آمیز مقامات آمریکایی سرخورده و مایوس شده اند زیرا این ادعاها با واقعیات موجود همخوانی ندارد و در آن فداکاری‌های مردم پاکستان در مبارزه با تروریسم نادیده گرفته شده است.

وی افزود پاکستان در راه مبارزه با تروریسم بیش از هفتاد هزار قربانی داده است که بیش از 6500 تن از آنان از نیروهای امنیتی بوده اند و هزینه ای بالغ بر 120 میلیارد دلار متحمل شده است.

سفیر پاکستان تصریح کرد حدود نیمی از کمک‌های ادعایی آمریکا به تامین هزینه های تاسیسات زمینی و کریدورهای هوایی مورد استفاده نیروهای آمریکایی در عملیات در افغانستان مربوط می شود و کمک مالی نیست.

وی افزود گزارش‌های انتشار یافته درباره سرازیر شدن عناصر داعش از عراق و سوریه به خاک پاکستان نیز نادرست است و هیچ شواهدی در اثبات این مدعا وجود ندارد.

خلیل الله صریح کرد تروریسم همه کشورهای جهان را تهدید می کند و بنابراین روسیه و پاکستان به طور پیوسته در این خصوص با هم در تماس هستند. این مقام پاکستانی در عین حال گسترش همکاری‌ها با روسیه در حوزه های مختلف از جمله مبارزه با تروریسم را خواستار شد.

گفتنی است شاهد خاقان عباسی، نخست وزیر پاکستان نیز اعلام کرده است آمریکا هیچ کمک اقتصادی به پاکستان نکرده و فقط هزینه حمایت از نظامیان آمریکایی در افغانستان را پرداخت می‌کند.