هدف آمریکا از تحریم‌های جدید علیه روسیه

سخنگوی کرملین اعلام کرد که واشنگتن در صدد است با اعلام فوری گزارش تحریم‌های خود، بر انتخابات ریاست‌جمهوری مسکو اعمال نفوذ کند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز دوشنبه (امروز) گفت که گزارش تحریم‌های جدید آمریکا قرار است خیلی فوری منتشر شود و در واقع این تلاشی بر اعمال نفوذ در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه مارس مسکو است، اما نمی‌تواند تأثیری بر رأی‌گیری تأثیری بگذارد.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، آمریکا احتمالاً گزارش تحریم‌های جدید خود را روز دوشنبه (امروز) منتشر می‌کند و احتمال گسترش تحریم‌ها علیه روسیه را به تفصیل بیان می‌کند.

مسکو و واشنگتن همچنان در خصوص اتهامات آمریکا در زمینه مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، اختلاف دارند. روسیه این اتهامات و همچنین اتهامات واشنگتن در خصوص مداخله این کشور در اوکراین و سوریه را رد کرده است.

هنوز مشخص نیست که گزارشات آمریکا درباره تحریم‌ها جدید به طور قطع تحریم‌های جدیدی را ارائه دهد، اما «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین به خبرنگاران در یک ویدئو کنفرانس، این تحریم‌ها را یک تلاش غیردوستانه برای منحرف کردن انتخابات ریاست‌جمهوری ماه مارس خواند.

وی اینگونه گفت: «ما فکر می‌کنیم که این تلاش مستقیم و روشن است که زمانبندی آن به گونه‌ای تنظیم شده است که با انتخابات مصادف شود تا بر آن اعمال نفوذ کند. ما با این موافق نیستیم و متقاعد شدیم که این تأثیری بر انتخابات نخواهد گذاشت».

روسیه روز ۱۸ مارس سال جاری میلادی، انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌کند و نظرسنجی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور فعلی روسیه به سادگی در انتخابات پیروز می‌شود.

پسکوف گفت: «انتشار این لیست به خودی خود مفهومی ندارد. این شروع موج جدید تحریم‌ها نیست بنابراین ما باید تحلیل کنیم که اتفاق بعدی چه خواهد بود».