طرح اسرائیل برای کنترل امنیتی محله های فلسطین

'رانین مانیلیس' سخنگوی ارتش اسراییل (رژیم صهیونیستی) این تصمیم را چنین توجیه کرد که مقاومت در سال های اخیر به ویژگی هایی غیر از آنچه ما در گذشته از آن می دانستیم، دست یافته است.

وی ادعا کرد: حملات فلسطینی ها (علیه اشغالگران) زیاد شده و شهرهایی هم وجود دارد که فعالیت ارتش اسرائیل در آن کم شده و آنها به پناهگاهی برای مبارزان فلسطینی تبدیل شده به همین دلیل آمادگی ها به اشکال مختلف تغییر کرده است.

'مانیلیس' گفت: از میان محله های که تحت کنترل امنیتی ارتش اسراییل قرار گرفته اردوگاه شعفاط فلسطین و محله کفر در قدس شریف است.

پیش نویس طرح رژیم صهیونیستی مبنی بر حذف (فیزیکی) اردوگاه شعفاط و کفر در اطراف شهر قدس است به طوری که مرزهای این شهر تغییر کرده و شامل شهرک های صهیونیستی واقع در کرانه باختری اشغالی می شود.

خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد که ارتش اسراییل (رژیم صهیونیستی) درصدد ایجاد فرماندهی متحد در مناطق فلسطینی مجاور قدس شرقی اشغالی پس از افزایش حملات فلسطینی ها از این مناطق که در سال 2015 شروع شده است، می باشد.

پایگاه خبری ارتش رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کرد: هدف از تشکیل نیروی منطقه ای متحد، هماهنگی فعالیت های مبارزه با گروه های فلسطینی است.

این پایگاه خبری صهیونیستی در ادامه افزود: ارتش، پلیس و دستگاه امنیت داخلی اسرائیل طی دو سال آینده اقدام به بهبود هماهنگی ها در امتداد دیوار حایل که قدس را از سه جهت احاطه کرده، خواهند کرد و سپس نیروی متحد ارتش مسئولیت روستاهای کرانه باختری اشغالی واقع در شرق دیوار شامل دو شهرک ابودیس و العیزریه را به عهده خواهد گرفت.

روزنامه صهیونیستی 'هاآرتص' نیز اعلام کرد که شمار فلسطینیان در محله های قدس شرقی و سمت دیگر آن بالغ بر 100 تا 150 هزار نفر است که بیش از نیمی از آنها دارای کارت شناسایی اسرائیلی و اقامت دائم می باشند.

رژیم صهیونیستی به ساکنان فلسطینی شهر قدس کارت های شناسایی ویژه برای اقامت در آن داده است که فقط معنای اقامت دارد و شامل هیچ درجه شهروندی نمی شود.