به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی فرانسوی 'اطلس انفو' اعلام كرد: گروهی از نژاد پرستان با كشیدن تصاویر صلیب شكسته (نشان نازیها) بر دیوار این مسجد آن را مورد اهانت قرار دادند.

این گزارش با بیان این که در دو ماه گذشته این ششمین بار است که به یک مسجد در فرانسه اهانت می شود، افزود: در ۲۷ آذر ماه نیز مسجدی در منطقه ' پو '(Pau) و در همانروز مسجد دیگری در منطقه ' ویلنو - سور - لو '(Villeneuve - sur - lot) مورد اهانت قرار گرفت و پیش از آن نیز در روزهای ۲۸ آبان، ۱۹ آبان، ۱۵ آبان و ۱۴ آبان ماه به ترتیب به مساجدی در مناطق ' مون بلیارد '(Mont béliard)، ' سن ارمان لز او '

(Saint - Armant les Eaux)، ' روآسی آن بری ' Roissy - En - Brie) هتک حرمت شد.

یک گزارش دیگر حاکی است ' محمد موسوی ' رییس شورای مسلمانان فرانسه از ' افزایش اقدامات ضد اسلامی و منفور که موج جدیدی از محکومیتها و خشم را در پی داشت ' به شدت ابراز نگرانی کرد.

این شورا در بیانیه ای از مقامهای دولت فرانسه خواست تا از همه توان خود برای شناسایی و برخورد جدی با عاملان چنین اقداماتی استفاده کند.

شورای مسلمانان فرانسه همچنین با اعلام حمایت کامل از مسئولان و نمازگزاران مساجدی که مورد اهانت قرار گرفته اند، مسلمانان فرانسه را به بیداری، هوشیاری و حفظ آرامش در برابر اقدامات تحقیر آمیز در فاصله زمان باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری این کشور فرا خواند.

شورای مسلمانان فرانسه با توجه به افزایش موارد توهین به مساجد در سال ۲۰۱۱ میلادی از مقامهای فرانسه خواسته است تا به منظور حفظ امنیت مسلمانان، تعداد نیروهای گشت پلیس ونیروی انتظامی را در اطراف عبادتگاههای آنان افزایش دهند.

این شورا همچنین از مجلس فرانسه خواست تا با ایجاد گروه تحقیق، عواملی را که به نوشته این بیانیه همبستگی و انسجام ملی را در فرانسه با مشکل رو به رو می سازد مورد بررسی قرار دهد.

در فرانسه تاکنون دهها بار به اماکن مربوط به مسلمانان از جمله مسجدها و گورستانها که مسلمانان آفریقایی تبار از مستعمرات سابق فرانسه که برای فرانسه جنگیده و در آنها دفن شده اند اهانت شده است.

مسئولان فرانسوی وعده داده اند که بانیان اینگونه اهانتها را شناسایی و مجازات کنند اما هنوز در این زمینه اقدام جدی صورت نگرفته است و این اهانتها در فاصله زمانی کم تکرار می شود.

بنا بر گزارش برخی منابع خبری، اینگونه اهانتها به وسیله لابیهای صهیونیست كه در فرانسه از آزادی كامل برخوردار هستند، صورت می گیرد.