واکنش مجلس‌اعلای‌عراق به حکم شیخ عیسی قاسم

مجلس اعلای اسلامی عراق اقدام رژیم آل خلیفه را در سلب کردن تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی بحرین محکوم کرد.

«شیخ همام حمودی»، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، روز سه‌شنبه، تصمیم بحرین را برای سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم، محکوم کرد و از منامه خواست در این تصمیم ظالمانه تجدید نظر کند.

وی اعلام کرد مقامات بحرین حماقت دیگری را به کارنامه حماقت‌های خود علیه اکثریت ساکنان بحرین افزودند، اکثریتی که خواستار حقوق عادلانه خود هستند.

دادگاه موسوم به «دادگاه تجدید نظر» حکم ظالمانه جدیدی علیه آیت الله شیخ عیسی قاسم مرجع دینی بحرین صادر کرد که در آن تابعیت وی را سلب و او را به یک سال زندان محکوم کرد.

وی افزود: ما خشم و انزجار خود را از این حکم ظالمانه اعلام می‌کنیم، حکمی که در شرایط دشوار منطقه صادر شد. از مقامات بحرین می‌خواهیم که با عقلانیت عمل کنند و این تصمیم را اجرایی نکنند؛ زیرا پیامدهای مستقیم بر وضع ناآرام بحرین خواهد داشت. افزون بر این، بدعت خطرناکی در ارتباط با تعامل دولت‌ها با شهروندان رقم می‌زند که در آن حقوق بشر و حقوق شهروندی به‌طور آشکار نادیده انگاشته می‌شود، حقوقی که در هیچ شرایطی و به هیچ دلیلی نباید سلب شود.

حمودی از سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل و کمیساریای عالی حقوق بشر و سازمان عفو بین‌الملل و نیز سازمان‌ها و نهادهای منطقه‌ای چون سازمان همکاری اسلامی خواست مقامات بحرین را تحت فشار قرار دهند تا در این تصمیم خود تجدید نظر کنند و به بازداشت خانگی آیت الله عیسی قاسم و حملات و بازداشت و توسل به قوه قهریه علیه کسانی که خواهان حقوق مسلم خود هستند پایان دهند و بازداشت شدگان را آزاد کنند.