آلمان به تصمیم ترامپ پشت کرد

زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان روز چهارشنبه در سخنانی تأکید کرد: آلمان سفارتش در تل‌آویو را حفظ خواهد کرد تا یک راهکار 2دولتی بین اسرائیل و فلسطینی‌ها پیدا شود.

وی در سخنانی در یک کنفرانس بین المللی در مؤسسه مطالعات امنیت ملی در تل‌آویو تأکید کرد: انتقال سفارت آلمان به بیت المقدس تنها پس از دستیابی به یک راهکار از طریق مذاکره اتفاق خواهد افتاد.

وزیر خارجه آلمان تصریح کرد: آلمان به‌دنبال روزی است که بتواند سفارتش در اسرائیل را به بیت المقدس منتقل کند، ولی اجازه بدهید این نکته را اضافه کنم: در چارچوب راهکار تشکیل 2 دولت که بیت المقدس پایتخت آن باشد.

گابریل گفت: هر دو طرف آرزوهای مشروعی در ارتباط با بیت المقدس دارند و یک راهکار را تنها می‌توان از طریق مذاکره پیدا کرد. ما اعتقاد داریم که این اقدام باید در حمایت از اجرای یک راهکار مبتنی بر تشکیل 2 دولت بر اساس خطوط مرزی 1967 میلادی باشد. تا آن زمان ما از قوانین بین المللی مربوط به وضعیت اراضی اشغالی تبعیت خواهیم کرد.

تصمیم جنجالی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل موجب خشم و ناراحتی کشورهای اسلامی و همین طور متحدان واشنگتن شده است.