اهل الحق عراق: اجازه حضور نظامیان آمریکایی را نمی دهیم

 شیخ قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق تصریح کرد که آمریکا برای باقی ماندن در عراق بهانه جویی می‌کند، اما مردم عراق که گروه تروریستی داعش را با وجود برخورداری از حمایت‌های آمریکا و کمک‌های میلیاردی کشور‌های عربی خلیج فارس شکست دادند، هرگز حضور نیرو‌های آمریکایی در کشورشان را قبول نخواهند کرد.

وی در خصوص ادامه حضور نیرو‌های ترکیه‌ای در پادگان بعشیقه عراق گفت: مصلحت در این است که به حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق فرصت حل این موضوع به شیوه مناسب داده شود.

الخزعلی با بیان اینکه نیرو‌های ترکیه‌ای هم‌اکنون توسط نیرو‌های عراقی محاصره شده و تهدید چندانی به شمار نمی‌روند، افزود: لجبازی‌های اردوغان موجب ادامه حضور این نیرو‌ها شده است.

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق در ادامه اظهار داشت که حضور نیرو‌های بیگانه در خاک عراق بدون جلب موافقت دولت عراق، امری غیر قابل قبول و تجاوز به شمار می‌رود.

وی از دولت عراق خواست که مسأله حضور نیرو‌های بیگانه در کشور را حل کند و نباید مشغول شدن به امور داخلی مانند انتخابات و دیگر مسائل، آن را از حل این موضوع مهم غافل کند.

الخزعلی افزود: عراق امروز از لحاظ همبستگی ملی و عدم وجود روحیه طایفه‌ای در بهترین وضعیت خود قرار دارد. اما برخی از گروه‌های سیاسی که توسط اسرائیل رهبری می‌شوند، ثبات عراق، وحدت و رشد اقتصادی، نظامی و سیاسی و حاکمیت آن را نمی‌خواهند.

وی افزود: عصائب اهل الحق از جمله گروه‌های عراقی است که در نبرد سوریه شرکت کرد. مشارکت نیرو‌های عصائب در این نبرد، ابتدا به خاطر افزایش تجربه نبرد و آشنایی با شیوه‌های نبرد دشمنان تکفیری بود، زیرا این درک وجود داشت که آن‌ها روزی از شکست‌ها و مشکلات سیاسی در کشور سوء استفاده می‌کنند و وارد عراق خواهند شد.

الخزعلی با بیان اینکه که عصائب اهل الحق امروز بخشی از محور مقاومت در منطقه است، افزود: حوادثی که بعد از ورود داعش به عراق در ژوئن ۲۰۱۴ میلادی رخ داد، ثابت کرد که اکثریت عراقی‌ها مردمی مقاوم و مؤمن به مقاومت هستند و با سلاح، مال، غذا، مواضع فرهنگی و رسانه‌ای و اجتماعی به مقاومت کمک می‌کنند.