شناسایی شرکت های غیرقانونی شهرک سازی های در سرزمین های اشغالی

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد روز چهارشنبه اعلام کرد 206 شرکت تجاری که با روند شهرک سازی های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری مرتبط هستند، شناسایی شده اند.

این دفتر همچنین از این شرکت ها خواسته است از همکاری با روند شهرک سازی های غیرقانونی رژیم صهیوینستی که به گونه ای، نقض فراگیر حقوق مردم فلسطین است، خودداری کنند.

کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل متحد، با انتشار گزارشی از نقش مهم شرکت های تجاری خارجی در پیشبرد ساخت، استقرار و توسعه شهرک های غیرقانونی رژیم صهیونیستی خبر داد. در بخشی از این گزارش آمده است: آنها (شرکت های تجاری) با انجام این کار به اسرائیل در مصادره زمین های فلسطینیان در کرانه باختری کمک می کنند و ضمن تسهیل  روند جایگزینی جمعیت در سرزمین های اشغال شده، در بهره برداری غیرقانونی از منابع  طبیعی  فلسطینی ها دخیل هستند.

در همین حال، رژیم صهیونیستی بیم آن دارد شرکت های شناسایی شده در «فهرست سیاه» سازمان ملل از ادامه فعالیت محروم شوند و یا در لیست تحریم قرار بگیرند. در این صورت، سازمان ملل از این طریق، فشارهای خود بر رژیم صهیوینیستی برای توقف شهرک سازی غیرقانونی را افزایش می دهد؛ شهرک سازی هایی که از نگاه بسیاری از کشورهای جهان و سازمان ملل غیرقانونی است.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل همچنین در بیانیه ای اعلام کرد دفتر بیشتر شرکت های شناسایی شده (143 شرکت تجاری) در اسرائیل و شهرک های صهیونیستی  مستقر است. همچنین 22 شرکت از آمریکا و 41 شرکت از 19 کشور جهان شامل آلمان، هلند، فرانسه و انگلیس هستند.

در گزارش سازمان ملل اشاره ای به نام شرکت ها نشده  است.

دنی دنون، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل  ضمن محکوم کردن این گزارش اعلام کرد اسرائیل به همکاری با متحدانش ادامه می دهد و از هر ابزاری برای توقف انتشار این لیست سیاه استفاده می کند.

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در حالی ادعای شکایت از  گزارش سازمان ملل را مطرح کرده است که این گزارش از قابلیت پیگیری قضایی برخوردار نیست.

گفته می شود، بیش از 600 هزار اسرائیلی در شهرک های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری مستقر هستند.