لندن گورستان ترامپ می شود؟

سفیر آمریکا در انگلیس روز جمعه گفت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خصوص احتمال برگزاری تظاهرات گسترده هنگام سفرش به لندن نگران نیست.

وودی جانسون، سفیر آمریکا در لندن، گفت ترامپ توانایی رسیدگی به هرگونه «ناسازگاری» را که ممکن است در جریان سفرش به انگلیس با آن روبرو شود، دارد.

وی در مصاحبه با تلویزیون آی تی وی گفت: «این رئیس جمهور درباره تظاهرات در آمریکا، اینجا و هرکجای دیگر، نگرانی ندارد. وی کاملا اطمینان دارد کشور را به کدام سو می‌برد و مشتاق است با دیدگاه‌های مختلف آشنا شود و دیدگاه خود را نیز بیان کند.»

در روزهای گذشته، ترامپ و ترزا می، نخست وزیر انگلیس، در نشست مجمع جهانی اقتصاد در سوئیس دیدار کردند و پذیرفتند رئیس جمهور آمریکا سفر خود به انگلیس را در اواخر سال جاری میلادی انجام دهد.

سال گذشته، ترزا می از ترامپ برای سفر به انگلیس دعوت کرد؛ با این‌حال، گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال لغو این سفر به دلیل مخالفت‌های شدید سیاسی و عمومی به رئیس جمهور آمریکا مطرح شده بود.

یک منبع از دولت انگلیس گفت همچنان مشخص نیست که ترامپ مورد استقبال رسمی قرار خواهد گرفت و یا تنها سفری کاری به این کشور خواهد داشت.

جانسون گفت: «مردم انگلیس باید موفقیت‌ها و برنامه کاری ترامپ را مد نظر قرار دهند.»

جانسون همچنین ابراز اطمینان کرد ترامپ رئیس جمهور دو دوره‌ای خواهد شد.

وی گفت: «اگر رئیس جمهور تصمیم بگیرد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند، در آن پیروز خواهد شد. من فکر می‌کنم او قصد دارد در انتخابات شرکت کند.»