به گزارش ايسنا، به نوشته روزنامه ديلي ميل، انتظار ميرود حدود ۹۰ هزار تن براي شرکت در مراسم ويژه کريسمس به اين شهر فلسطيني در کرانه غربي سفر کنند.

از جمله این مراسم حضور در مراسم عشای ربانی در نیمه شب در کلیسای " المهد " است که گفته می‌شود عیسی مسیح(ع) در آن جا متولد شده است. این منطقه ۱۷۰۰ سال قبل به کلیسا تبدیل شد.

در بیرون ساختمان این کلیسا و در میدان مرکزی شهر، درخت کریسمس ۱۵ متری قرار داده شده که محلی مناسب برای جشن و پایکوبی جهانگردانی است که به این شهر سفر کرده‌اند.

کلیسای المهد یکی از مقدس‌ترین مکان‌ها برای مسیحیان است. این کلیسا از سوی " سنت ژوستین " در قرن دوم به عنوان زادگاه عیسی مسیح(ع) شناسایی شد. کلیسای اولیه در ۳۳۳ پس از میلاد مسیح توسط امپراتور کنستانتین تکمیل شد. این کلیسا در اوایل قرن ششم میلادی بر اثر آتش سوزی تخریب شد اما بار دیگر در حد فاصل سال‌های ۵۲۷ تا ۵۶۵ تحت حکومت امپراتور ژوستینین بازسازی شد.

امروز این کلیسا تحت کنترل کلیسای ارمنی، کلیسای کاتولیک و کلیسای ارتودوکس یونان است.

ویکتور بطارسه، شهردار شهر بیت لحم ابراز امیدواری کرده که این جشن‌ها بتواند فلسطینیان را به رویایشان در مورد تشکیل یک کشور مستقل نزدیک کند.

وی گفت: با شرکت در مراسم کریسمس امیدواریم که در آینده نزدیک این حق را داشته باشیم تا کشور دموکراتیک و سکولار فلسطین را در سرزمین فلسطینیان ایجاد کنیم. شاید به همین دلیل است که این کریسمس، کریسمسی ویژه و منحصر به فرد است.

بسیاری از ساکنان بیت لحم نسبت به شکست در دستیابی به توافق صلحی بین اسرائیل و فلسطین ابراز نگرانی کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی با ایجاد موانع و ایست‌های بازرسی راه‌های ورودی به شهر را تحت کنترل دارد. ساکنان بیت لحم می گویند موانع ایجاد شده در اطراف این شهر، بر زندگی آنها تاثیر گذاشته است.

برخی، محدودیت‌های اعمال شده از سوی رژیم صهیونیستی را مهم ترین عامل خروج مسیحیان از بیت لحم می‌دانند.

در سال‌های اخیر در بیت لحم نگرانی‌های امنیتی و همچنین نصب حصار توسط رژیم صهیونیستی که یک دیوار بلند هشت متری است و شهر را از بیت المقدس جدا می‌کند، بسیاری را از شرکت در این مراسم منصرف کرده است.