گورباچف به پوتین توصیه کرد از سیاست کنار برود

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی راس بالت، "میخائیل گورباچف" رئیسجمهوری سابق اتحاد جماهیر شوروی معتقد است که "ولادیمیر پوتین" نخست وزیر روسیه بهتر است از شرکت در مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۲ صرفنظر کند.

گورباچف روز شنبه در یک برنامه زنده از شبکه رادیویی «اخا ماسکوی»(انعکاس صدای مسکو) بطور مستقیم به پوتین توصیه کرد تا از عرصه سیاست روسیه کناره‌گیری کند.

این سیاستمدار کهنه کار روس گفت: سه دوره رهبری پوتین بطور موفقیت آمیزی به پایان رسیده است: دو دوره ریاست‌جمهوری و یک دوره نخست وزیری و من فکر می‌کنم که سه دوره کافی است، برای اینکه یک خاندان حکومتی در حال تشکیل است که نتیجه خوبی در پی نخواهد داشت.

رئیس‌جمهوری سابق شووروی در پاسخ به این سئوال مجری رادیویی که آیا او واقعا باور دارد که ولادیمیر پوتین با میل خود از قدرت کناره‌گیری خواهد کرد؟ پاسخ داد: چه چیز وحشتناک‌تر از این می‌تواند باشد.

گورباچف ضمن اشاره به این مسئله که پیش از این هم به این صورت بود که کسی از مقام رهبری اتحاد جماهیر شوروی شانه خالی نمی‌کرد، تاکید کرد: البته من خود بعد از اتفاقات رخ داده در اوایل دهه ۹۰ از سمت ریاست‌جمهوری اتحاد جماهیر شوروی کناره‌گیری کردم.

وی افزود: اکنون نیز زمان آن رسیده تا پوتین دست به چنین کاری بزند، در زمانی که همه نسبت به اقداماتی که او در طول دوران ریاستجمهوری و نخست وزیری خود انجام داده، با دید مثبت نگاه میکنند.