موافقت آمریکایی‌ها با بازجویی از ترامپ

نتایج نظرسنجی «دانشگاه منموث» نشان داد بیشتر آمریکایی ها موافق این هستند که رابرت مولر، مسئول تحقیقات پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بازجویی کند.

در این نظرسنجی، 71 درصد شرکت کنندگان اعلام کردند که با بازجویی از دونالد ترامپ موافق هستند. بررسی جداگانه دیدگاه های هر حزب درباره این مسئله هم نشان داد که حدود 85 درصد دموکراتها و 51 درصد جمهوری خواهان با بازجویی از رئیس جمهور آمریکا درباره روسیه موافق هستند.

در این نظرسنجی، 806 فرد بالغ در آمریکا شرکت کردند.

گزارشها حاکی از آن است که در حال حاضر وکلای ترامپ مشغول مذاکره با تیم رابرت مولر هستند تا از احتمال بازجویی آنها با رئیس جمهور آمریکا جلوگیری کنند.

تحقیقات رابرت مولر در هفته های اخیر بیشتر بر احتمال دخالت دونالد ترامپ در نشست پسرش با وکیل روس تمرکز دارد. جیمز کومی، رئیس اخراج شده اف بی آی سال گذشته میلادی در مقابل کمیته اطلاعاتی سنا شهادت داد که ترامپ از وی درخواست کرده بود بررسی پرونده «مایکل فلین»، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا را کنار بگذارد. جیمز کومی همچنین اعلام کرد که ترامپ از وی درخواست کرده بود که به او وفادار باشد.

مایکل فلین هم پیشتر پذیرفت که به مأموران اف بی آی دروغ گفته است و همچنین موافقت کرد که درباره تحقیقات دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا با پلیس فدرال همکاری کند.

ترامپ بارها تأکید کرده است که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری مداخله نکرده و اگر چنین اتفاقی هم افتاده باشد دولت باراک اوباما باید مانع آن می شده است. روسیه هم بارها ادعای دخالت در انتخابات آمریکا را تکذیب کرده است.