داستان کودکی که هیتلر شد

دانستن نکاتی درباره دوران کودکی هیتلر به ما کمک می‌کند تا بفهمیم که چرا او در بزرگ‌سالی چنین جنایات مهلکی را انجام داده است. آدولف هیتلر، در تاریخ ۲۰ ماه آوریل سال ۱۸۹۸ میلادی و در ساعت شش و نیم غروب به دنیا آمد. پدر و مادر او آلوایس و کلارا نام داشتند. هیتلر پنج برادر و خواهر داشت که هیچ‌کدام از آن‌ها نتوانستند بزرگ‌سالی را ببینند و در کودکی از دنیا رفتند. گوستاو در سن دوسالگی و سال ۱۸۸۷، ایدا در سن دوسالگی و در سال ۱۸۸۸، اوتو در سن یک‌سالگی و در سال ۱۸۸۷، ادموند در سن شش‌سالگی و در سال ۱۹۹۰ و خواهرش پائول در سال ۱۸۹۶ میلادی از دنیا رفتند.

پدر هیتلر یک افسر اتریشی بود که توانسته بود وضع زندگی خوبی را برای خانواده‌اش مهیا کند اما او بسیار تندخو و عصبی مزاج بود. او با هیتلر کنار نمی‌آمد و معمولاً مشکلاتش را بر سر بچه‌هایش خالی می‌کرد. مادر هیتلر شخصیتی برعکس همسرش داشت و بسیار مهربان بود اما در خانه هیچ قدرتی نداشت و بیشتر اوقات با همسرش درگیر بود.

از شش تا هشت‌سالگی، آدولف هیتلر به علت شرایط خانوادگی‌اش دو بار مدرسه‌اش را عوض کرد. هیتلر در مدرسه نمرات بسیار خوبی می‌گرفت و توسط معلم‌هایش تحسین می‌شد. در نه‌سالگی هیتلر و خانواده‌اش به شهر لینز مهاجرت کردند. هیتلر در مدرسه در کانون توجهات بود و بیشتر اوقات دانش آموزان دیگر را رهبری می‌کرد. پدر او دوست داشت که هیتلر در رشته‌های علوم و تکنولوژی تحصیل کند اما هیتلر از این کار لذتی نمی‌برد. اما مدتی بعد او در درس‌هایش به‌شدت افت کرد و نتوانست نمرات درخشان گذشته را کسب کند. او در شانزده‌سالگی ترک تحصیل کرد. این ناکامی‌ها، بر زندگی شخصی و اجتماعی او تأثیر بسیاری گذاشت. پدر هیتلر نیز درست زمانی که هیتلر چهارده سال داشت از دنیا رفت. در ۲۱ اکتبر سال ۱۹۰۵ میلادی، هیتلر بزرگ‌ترین حامی خودش را که مادرش بود از دست داد. مادر او به سرطان سینه مبتلا بود.