السیسی در راه حسنی مبارک/ کاریکاتور

شبکه تلویزیونی الجزیره در کاریکاتوری کاندیداتوری عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور کنونی مصر و وزیر دفاع سابق این کشور را به این تشبیه کرده است که جا پای حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر گذاشته است که طی انقلاب مردم مصر در ژانویه 2011 سرنگون و به زندان انداخته شد.

بیشتر رقبای اصلی السیسی از عرصه رقابت حذف شدند یا کنار کشیدند آخرین فرد قدرتمندی که می توانست السیسی را به چالش بکشد و نیز می توانست در انتخابات رقیب سرسختی برای وی باشد ژنرال سامی عنان بود که پس از اعلام کاندیداتوری توسط ارتش بازداشت شد.

در پی بازداشت عنان، ارتش مصر با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای مسلح سامی عنان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آتی مصر را برای انجام تحقیقات از وی به دلیل ارتکاب تخلفات احضار کرد.

در این بیانیه آمده است که عنان با سه جرم اصلی مواجه است: کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری بدون دستیابی به موافقت ارتش، تحریک کردن در بیانیه  اش برای کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری و جعل مدارک رسمی.

السیسی

در حال حاضر فقط موسی مصطفی موسی سیاستمدار مصری رقیب السیسی است که وی نیز بیشتر نقش سیاهی لشکر را دارد و توانایی رقابت با السیسی را ندارد. خود موسی از حامیان السیسی بود و در آگوست سال 2017 کارزاری تحت عنوان«هواداران» برای حمایت از السیسی در انتخابات آتی ریاست جمهوری در مصر به راه انداخت.