اسرائیل در آستانه تخریب 45 مدرسه فلسطین

دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور انسانی روز یکشنبه اعلام کرده است که حداقل 45 مدرسه در فلسطین با تهدید تخریب توسط رژیم صهیونیستی روبرو شده است.

روبرتو والنت هماهنگ کننده موقت دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور انسانی در اراضی فلسطینی با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: یک مدرسه فلسطینی در شرق بیت المقدس توسط سربازان اسرائیلی تخریب شده است.

وی در ادامه افزود: سربازان اسرائیلی دو کلاس درس در ابونوار را که در منطقه "سی" در شرق بیت المقدس واقع شده است، تخریب کردند. این دو کلاس به 26 کودک فلسطینی خدمات آموزشی ارائه می کرده است. هزینه های آموزشی این کودکان توسط اتحادیه اروپا تامین می شده است. تخریب این مدرسه بدون مجوز بوده است.

این مقام ارشد سازمان ملل در این بیانیه اعلام کرد: ابونوار یکی از آسیب پذیرترین مناطق در کرانه باختری اشغالی است که به کمک های انسانی نیاز دارد. سیاست ها و اقدامات رژیم صهیونیستی در این منطقه و بسیاری از مناطق فلسطینی، شامل تخریب ها و محدودیت دسترسی به خدمات اساسی مثل آموزش، شرایط بسیار سختی را برای فلسطینی ها به وجود آورده و این اقدامات نقض حقوق ساکنان فلسطینی به شمار می رود. این ششمین مورد از تخریب و مصادره در منطقه ابونوار از فوریه 2016 میلادی توسط سربازان اسرائیلی به شمار می رود.

توافقنامه اسلو در سال 1995 میلادی بین اسرائیل و فلسطین، کرانه باختری را به مناطق "ای، بی و سی" تقسیم کرده است.

اداره امور و برقراری امنیت در منطقه "ای" به فلسطین داده شده است، اداره منطقه "بی" به فلسطین و برقراری امنیت این منطقه به اسرائیل داده شده است و اداره و برقراری امنیت منطقه "سی" نیز بر اساس این توافقنامه به اسرائیل واگذار شده است.