روسیه اوضاع انسانی در کره شمالی را "وخیم" دانست

الکساندر ماتسگورا، سفیر روسیه در پیونگ یانگ روز دوشنبه در اظهاراتی با اشاره به تحریم‌های سخت سازمان ملل علیه پیونگ‌یانگ، شرایط انسانی در کره شمالی را در حال بدتر شدن دانست.

او گفت که این تحریم‌ها بسیاری از ابعاد زندگی مردم این کشور را تحت تاثیر قرار داده است و امروزه ارسال کمک‌های انسانی از جمله مواد غذایی برای مردم کره شمالی تقریبا غیرممکن شده است.

سفیر روسیه در کره شمالی پس از نشست کمیته تحریم‌های سازمان ملل درباره کره شمالی در گفتگو با خبرنگاران در نیویوک، بررسی شرایط انسانی در کره شمالی را یکی دیگر از اهداف سفر خود عنوان کرد.

سفیر روسیه در پیونگ یانگ در ادامه افزود من از کمیته تحریم‌های سازمان ملل درخواست کردم تنها همانند یک پلیس به طور مرتب در حال کنترل و بررسی اوضاع و شرایط نباشند، بلکه به گونه‌ای عمل کنند که برای سازمان‌ها و نهادهای بشردوستانه امکان تحویل مواد غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی به مردم کره شمالی فراهم باشد.

در ماه سامبر شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آرا به تشدید تحریم‌ها علیه کره شمالی رای داد. تشدید تحریم‌های کره شمالی از سوی سازمان ملل به دنبال پرتاب موشک بالستیک از سوی کره شمالی صورت گرفت. پیونگ یانگ با رد تحریم‌های جدید سازمان ملل اعلام کرد سلاح‌های هسته‌ای این کشور در واقع نوعی بازدارندگی دفاعی در برابر تهدیدهای هسته‌ای و غیر هسته‌ای آمریکاست.