مشاور اسد خواهان اتحاد اعراب شد

بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در مراسمی در دمشق گفت: ما زمانی که در مؤسسه قدس کار می‌کنیم به خاطر تمامی جهان عرب تلاش می‌کنیم. کسی که از فلسطین دفاع می‌کند از خودش دفاع می‌کند و کسی که علیه قدس می‌ایستد علیه خود ایستاده است. ما باید به مرحله‌ای از آگاهی برسیم که از طریق آن تأکید کنیم یکی هستیم و همبستگی‌مان یک اقدام حتمی تاریخی و ضرورت قومی و انسانی است و اگر متحد نباشیم دشمن یکی پس از دیگری ما را از پای درمی‌آورد.

وی افزود: اگر ضعف جهان عرب نبود؛ زمانی که به عراق، سوریه، یمن و لیبی حمله می‌شد، اکنون دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا جرأت نمی‌کرد انتقال سفارت این کشور به قدس را اعلام کند. آیا ننگ نیست که ترامپ حق بازگشت فلسطینی‌ها را لغو و کمک‌های آنروا را قطع کند. اموال نظام‌های عربی شناخته شده به انبارهای غرب می‌رود درحالیکه در کمک به فلسطینی‌ها کوتاهی می‌کنند.

شعبان گفت: جهان عرب اکنون در یک نقطه عطف تاریخی و حتمی برای آینده خود قرار دارد. ما باید با تمامی توطئه‌هایی که علیه امت عربی چیده می‌شود، مقابله کنیم. منافع عربی یکی است و سرنوشت یکی. باید به همدیگر اعتماد کنیم و در مقابله با طرح‌های دشمن همکاری کنیم نه اینکه با دشمن همدست شویم.