حمله هکری روسیه به فضای سایبری آمریکا

نتایج تازه‌ترین تحقیقات نشان می دهد هکرهای روس از یک نقطه آسیب پذیر کلیدی در دفاع سایبری آمریکا برای رخنه به فضای سایبری و سرقت برخی اطلاعات درباره سری‌ترین و پیشرفته ترین فناوری دفاعی آمریکا استفاده کرده‌اند.

در گزارش تحقیق این خبرگزاری آمده است اینکه دقیقا چه اطلاعاتی سرقت شده هنوز مشخص نیست ولی جاسوسان سایبری از نقطه ضعف دفاع سایبری آمریکا در زمینه سیستم محافظت از نامه های الکترونیک بهره‌برداری کرده اند.

این خبرگزاری در تحقیقات خود دریافته است که یک گروه هکری روسیه به نام فنسی بر Fancy Bear موفق شده است ایمیل دست کم هشتاد و هفت تن از پرسنل شاغل در بخش‌های مختلف مانند هواپیماهای بدون سرنشین نظامی، موشکی،‌ راکتی، جت‌های جنگنده رادارگریز یا دیگر فعالیت‌های حساس آمریکا در شرکت‌های بزرگ و کوچک مانند لاکهید مارتین، ریتون، بوئینگ، ایرباس گروپ و جنرال اتمیک را هک کند. سی و یک تن از این افراد با مصاحبه با این خبرگزاری موافقت کرده اند. اغلب افراد این فهرست که هدف قرار گرفته‌اند روی پروژه‌های طبقه بندی شده کار می کرده‌اند.

یک سخنگوی پنتاگون در واکنش به این گزارش‌ها اعلام کرد وزارت دفاع آمریکا از تهدید رو به رشد سایبری آگاه است و به آموزش و ارتقای فناوری نیروهای شاغل در بخش‌های نظامی و غیرنظامی ادامه خواهد داد ولی وی از اظهارنظر مستقیم درباره این عملیات هک خودداری کرد.