مشکل بزرگ نیروی دریایی آلمان

هانس-پیتر بارتلز، کمیسیونر نیروهای مسلح پارلمان آلمان در مصاحبه‌ خود با روزنامه "بیلد آم زونتاگ"، بروکراسی و مدیریت نامناسب را دلیل کمبود ناوچه‌های در دسترس دانست.

این سیاستمدار وابسته به حزب سوسیال دموکرات اظهار کرد: نیروی دریایی به زودی تمام کشتی‌های عملیاتی خود را از دست می‌دهد.

وی افزود، کمبود قطعات یدکی برای کشتی‌های نیروی دریایی آلمان می‌تواند توقف‌های تعمیراتی طولانی‌تری را به دنبال داشته باشد.

بر اساس گزارش روزنامه "بیلد آم زونتاگ"، انتظار می‌رفت که کشتی "EGV Berlin" در کنار کشتی تامین ملزومات "EGV Bonn" برای زمان بسیار بیشتری نسبت به زمان پیش‌بینی شده توقف فعالیت داشته باشند.

بر اساس گزارش‌های داخلی نیروی دریایی، این دو کشتی 18 ماه کنار گذاشته شده و در کارخانه کشتی‌سازی هامبورگ بوده‌اند و تعمیر آن‌ها به دلیل کمبود قطعات یدکی با تاخیر روبه‌رو بوده است.

بارتلز اظهار کرد، کنار گذاشتن ناوچه‌های قدیمی نیروی دریایی آلمان طبق برنامه تعیین شده پیش می‌رفت اما تاخیر در جایگزینی کشتی‌های جدید به جای آن‌ها، در این روند اخلال ایجاد کرد.

وی افزود: شش عدد از 15 ناوچه قدیمی کنار گذاشته شده‌ اما هیچ یک از ناوچه‌های "F125" به نیروی دریایی تحویل داده نشده‌اند.

نیروی دریایی آلمان در میان عملیات بسیار خود، از ماه مه 2015 به عنوان بخشی از عملیات سازمان ملل به نام "سوفیا"، در دریای مدیترانه گشت‌زنی کرده است. این عملیات تا پایان سال 2018 ادامه خواهد داشت.

کشتی‌هایی با همین ماموریت نیز که در گروه دریایی دوم ناتو در دریای اژه قرار داشتند، از فعالیت کنار گذاشته شده‌اند.

نیروی دریایی آلمان با داشتن ناوگانی با نزدیک به 100 کشتی، نقشی کلیدی در پشتیبانی ماموریت‌های ناتو و سازمان ملل در سراسر جهان ایفا می‌کند.