انتقاد ترامپ از جنگ‌های فرامرزی آمریکا

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در نشستی با برخی اعضای کنگره، صرف هزینه‌های بسیار در مناطق مختلف جهان از جمله خاورمیانه را نادرست خواند و به شدت از آن انتقاد کرد.

وی گفت: «در شرایطی که صنایع زیرساخت ما، جاده‌ها، تونل‌ها و پل‌های ما شرایط اسف‌باری را سپری می‌کنند، ما ۷ تریلیون دلار در خاورمیانه خرج کردیم.»

ترامپ در ادامه با اعلام حمایت از بحث زیر ساخت‌ها تصریح کرد که  لزوم حمایت از صنایع داخلی آمریکا  بیش از پیش احساس می‌شود. وی همچنین گفت بحث کمبود منابع مالی برای حمایت از صنایع داخلی آمریکا و اجرای پروژه‌های عمرانی ضروری است.

رئیس‌جمهور آمریکا سپس با انتقاد شدید از هزینه‌های آمریکا در خاورمیانه گفت: «ما ۷ تریلیون دلار در خاورمیانه خرج کردیم؛ ولی منظور از خرج کردن، دور ریختن است! آنهم در شرایطی که زیرساخت‌های ما از جمله جاده‌ها، تونل‌ها و پل‌ها شرایط اسف‌باری دارند.»

ترامپ در ادامه نوک تیز پیکان انتقادات خود را متوجه حمایت نظامی آمریکا از برخی کشورها کرد و گفت: «ما مانند قلک دیگر کشورها شده‌ایم، این مسئله چطور می‌تواند عادلانه باشد که ما از عربستان، کره جنوبی و ژاپن حمایت نظامی کنیم و آن‌ها فقط بخشی از هزینه‌های دفاع از خودشان را بدهند.»

گفتنی است ترامپ در حالی بار دیگر از صرف هزینه‌های نظامی آمریکا در مناطق دیگر جهان انتقاد می‌کند که در بودجه جدید خود برای سال مالی آینده، یک ششم از کل بودجه 4.4 تریلیون دلاری دولت را برای توسعه برنامه‌های نظامی به وزارت دفاع اختصاص داده است.