شکایت از  مقام پیشین حزب جمهوری‌خواه به دلیل فساد اخلاقی

در هفته اخیر دو زن «استیو وین»، مدیر مالی سابق کمیته ملی حزب جمهوری خواه و غول صنعت هتلداری آمریکا، را به آزار جنسی در دهه 1970 متهم کردند.

پلیس لاس وگاس روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد شکایت هایی را از جانب دو زن علیه فساد اخلاقی «استیو وین» دریافت کرده است. یکی از این زنان اعلام کرده بود که استیو وین او را در لاس وگاس مورد آزار جنسی قرار داده است و زن دیگر هم گفت که این اتفاق در شیکاگو برایش افتاده است.

گزارش بیشتری درباره این شکایت ها منتشر نشده است؛ اما هر دوی این شکایت ها پس از آن منتشر شد که وال استریت ژورنال ماه گذشته میلادی در گزارشی مصاحبه های دهها نفر از کارکنان «وین» را منتشر کرد که از رفتارهای غیراخلاقی او آگاه بودند. وال استریت ژورنال نوشت که وین تعدادی از کارکنان خود را برای انجام اقدامات جنسی تحت فشار قرار می داده است.

وین همه این اتهامات را تکذیب کرد و یک روز پس از انتشار این اتهامات در روزنامه وال استریت ژورنال از سمت خود به عنوان مدیر مالی کمیته ملی حزب جمهوری خواه استعفا کرد.

این مقام سابق هم‌حزبی رئیس‌جمهور آمریکا در حالی به فساد اخلاقی متهم شده است که تاکنون دست کم 11 زن هم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را به سوء رفتار جنسی متهم کرده اند. این درحالی است که رئیس جمهور آمریکا مدعی شده است که همه این اتهامات ساختگی هستند و او قربانی بزرگترین تخریب سیاسی در تاریخ آمریکا شده است.