ترکیه چند کرد را در سوریه کشته است؟

ارتش ترکیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد از ابتدای عملیات شاخه زیتون در شمال سوریه تا کنون، 1485 شبه‌نظامی کُرد از پای درآمده‌اند.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» طی درگیری‌های شب گذشته نظامیان ترکیه با عناصر یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) در حومه عفرین، 46 شبه‌نظامی کُرد کشته شدند. با احتساب این آمار، تعداد نیروهای کُردی از پای درآمده از آغاز عملیات شاخه زیتون به 1485 نفر افزایش یافت.

در بیانیه ارتش ترکیه همچنین آمده است که نیروهای این کشور و همپیمانان آنها توانستند روستای ارشلی و چند منطقه اطراف آن را در غرب عفرین به تصرف خود درآورند. به این ترتیب، نظامیان ترکیه و ارتش آزاد در آستانه ورود به شهر جندیرس قرار دارند.

آنکارا که از چندین ماه قبل تهدید به اجرای عملیات نظامی جدید در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد در این منطقه می‌کرد، بعد از اعلام تصمیم آمریکا برای ایجاد ارتش کُردی 30هزار نفری در سوریه، مجاب به آغاز آن شد.

ترکیه، حمله به عفرین در حلب در شمال غرب سوریه را از 20 ژانویه آغاز کرد؛ زمانی که با توپخانه مواضع نیروهای کُرد در ریف حلب شمالی و غربی را هدف گرفت.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز شنبه گذشته گفته بود تسلط بر کوه‌های عفرین آغاز شده و عملیات شاخه زیتون به پایان خود نزدیک می‌شود.

در عرصه میدانی، ترکیه عملا تاکنون به غیر از حملات هوایی و توپخانه‌ای نتوانسته موفقیت چندانی در جبهه عفرین به دست بیاورد و فعلا در حد آزادی چند ارتفاع و روستا پیشرفت داشته است. حملاتی که به گفته مقامات کُرد، علاوه بر آوارگی چند هزار نفر، 150 غیرنظامی را به کام مرگ کشانده و 300 مجروح برجای گذاشته است.