هشدار 17 سرویس امنیتی آمریکا در مورد خطر هسته‌ای پاکستان

بیش از 17 سرویس امنیتی آمریکا در گزارش خود به کنگره این کشور هشدار دادند پاکستان در سال 2019 غیر قابل کنترل خواهد بود بنابراین تأسیسات هسته‌ای این کشور و نزدیکی اسلام‌آباد به پکن تهدیدی جدی برای واشنگتن است.

سرویس‌های امنیتی آمریکا در گزارش خود اعلام کردند دیگر نمی‌توان به همکاری پاکستان در جنوب آسیا چندان امیدوار بود.

در این گزارش حفظ روابط پاکستان با گروه‌ها تروریستی، تولید سلاح‌های هسته‌ای، گسترش روابط پاکستان با چین به عنوان تهدید برای آمریکا تلقی شده است.

سرویس‌های امنیتی آمریکا هشدار دادند که گروه‌های تروریستی مستقر در پاکستان می‌توانند علیه منافع واشنگتن در هند و افغانستان وارد عمل شوند و کنترل آن‌ها بسیار مشکل خواهد بود.

در این گزارش آمده است که موشک‌های بالستیک و کروز دور برد پاکستان قادر هستند پایگاه‌های آمریکا در منطقه را هدف قرار دهند.

سرویس‌های امنیتی پاکستان سلاح‌های پاکستانی که به کمک چین ساخته می‌شود و می‌توان آن‌ها را به کلاهک هسته‌ای مجهز کرد را بزرگترین تهدید برای منطقه دانستند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که دن کتس مدیر اطلاعات ملی آمریکا گفت: پاکستان با وجود همکاری ضد تروریسم با واشنگتن در برابر تروریست‌هایی که داخل این کشور هستند انعطاف نشان می‌دهد و به گروه‌های افراطی سخت نمی‌گیرد.

بالا گرفتن تنش بین پاکستان و آمریکا در مدت اخیر در حالی است که ترامپ در نخستین پیام توئیتری خود در سال 2018 میلادی از قطع کمک های واشنگتن به اسلام آباد خبر داد و اعلام کرد که واشنگتن در اقدامی احمقانه در طی 15 سال گذشته 33 میلیارد دلار به این کشور کمک کرده است که این روند ادامه نخواهد یافت.

وی ادامه داد: پاکستان جز دروغ و فریب کاری چیزی تحویل آمریکا نداده و رهبران این کشور ما را احمق فرض کرده‌اند.