تدابیر امنیتی گسترده در لیبی

مرکز رسانه ای البنیان المرصوص، در صفحه فیسبوک خود گزارش داد که نیروهای امنیتی در شهر «سرت» در لیبی چندین ایست بازرسی در داخل و خارج این شهر مستقر کرده اند.

نیروهای البنیان المرصوص وابسته به دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد که این اقدام بعد از رصد تحرکات عناصر وابسته به داعش در اطراف شهر سرت اتخاذ شده است و تدابیر امنیتی در این شهر افزایش پیدا خواهد کرد.

در همین راستا در شهر سرت لیبی وضعیت ممنوعیت آمد و شد در برخی خیابان ها اعمال شده است و سخنگوی نیروهای البنیان المرصوص تأکید کرد که بعد از مشاهده تحرکات عناصر و خودروهای وابسته به داعش در اطراف سرت، این شهر به حالت آماده باش در آمده است.

شهر سرت در پایان سال ۲۰۱۶ به وسیله نیروهای بنیان المرصوص به صورت کامل از چنگ داعش خارج شده بود، عملیات آزادسازی این شهر دست کم ۸ ماه به طول انجامیده بود اما صدها تن از عناصر داعش موفق شده بودند از این شهر فرار کرده و در مناطق صحرایی اطراف سرت مستقر شوند.

گروهک تروریستی داعش در طول یک سال گذشته بارها با حملات پراکنده شهر سرت را هدف عملیات های خود قرار داده اند تا اینکه آخرین بار هفته گذشته تروریست ها به یک میدان نفتی یورش بردند که در پی آن ۴ تن نظامیان ارتش لیبی کشته شدند.

تروریست های داعش که از شهر سرت، بنغازی و درنه فرار کرده بودند در مناطق بیابانی در جنوب غرب سرت و منطقه جنوبی شهر «بنی ولی» مستقر شده اند و بارها با انتشار فایل های ویدیویی حضور خود در این منطقه را تأیید کرده اند.

پیشتر نیز یکی از اعضای سابق گروهک تروریستی  داعش اعلام کرده بود که این گروه بنا دارد از لیبی به عنوان دروازه اروپا استفاده کند.