احتمال رقابت معاون اوباما با ترامپ در انتخابات 2020 آمریکا

 «جو بایدن»، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا به دستیاران قدیمی خود گفته است به احتمال قوی در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 شرکت می‌کند. به گزارش آسوشیتدپرس بایدن همواره تاکید کرده که هنوز تصمیمی قطعی در این باره نگرفته است. باور بر این است که بایدن 75 ساله یک نامزد قوی از حزب دموکرات خواهد بود.

بایدن چندین بار اعلام کرده به فکر راه‌اندازی یک کمپین است. اگر بایدن بخواهد در انتخابات 2020 شرکت کند در روز تحلیفش 78 ساله خواهد بود- این موضوع موجب نگرانی دموکرات‌ها شده‌است.

بایدن که معاون «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بود در سال 2016 وارد رقابت‌های انتخاباتی نشد چون در این صورت در مقابل «هیلاری کلینتون» و «برنی سندرز» نامزدهای ریاست‌جمهوری از حزب دموکرات قرار می‌گرفت.

البته دلیل دیگر او برای کناره‌گیری از انتخابات، تشخیص سرطان مغز پسرش و مرگ او در سن 46 سالگی در ژانویه 2015 بود. جو بایدن سال گذشته که کتاب «به من قول بده پدر» را می‌نوشت از تایید شرکتش در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 امتناع کرد.

بایدن پیشتر در مصاحبه با برنامه «امروز» ان‌بی‌سی گفته بود: «من باید مراقب پسر و نوه‌هایم باشم. من درها را نمی‌بندم. تجربه زیادی دارم و به سرنوشت اعتقاد دارم. چه کسی می‌داند از حالا تا یک سال و نیم دیگر چه اتفاقی می‌افتد؟ من که نمی دانم».