واکنش العبادی به شهادت جمعی از نیرو‌های حشدالشعبی

حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق، دستگاه‌های ذی‌ربط را به انجام تحقیق فوری درباره شهادت جمعی از نیرو‌های داوطلب مردمی در پی حمله غافلگیر کننده تروریست‌های داعشی در شهرستان الحویجه در استان کرکوک، مکلف کرد.

فالح الفیاض رئیس هیئت حشدالشعبی عراق گفت که العبادی دستور تحقیق فوری در زمینه این جنایت که نیرو‌های داوطلب مردمی در منطقه السعدونیه در شهرستان الحویجه از توابع استان کرکوک را هدف قرار داد، صادر کرد.

وی افزود: العبادی ضمن تسلیت به خانواده‌های قربانیان، وعده گرفتن انتقام آن‌ها از تروریست‌ها و نابودی آخرین تروریست‌های داعشی در این کشور را داد.

هیئت حشدالشعبی عراق پیش از این اعلام کرد که نیرو‌های داوطلب مردمی روز گذشته در کمین یک گروه تروریستی که لباس نظامی بر تن داشتند، گرفتار شدند که در پی آن بیش از دو ساعت درگیری بین دو طرف رخ داد.

نیرو‌های پلیس و فرماندهان داوطلب مردمی عراق اندکی بعد از این حمله اعلام کردند که ۱۲ تن از نیرو‌های داوطلب مردمی به شهادت رسیده و ما بقی مفقود شده اند. این در حالی است که اجساد مفقودان در حالی که آثار گلوله بر روی بدن آن‌ها بود کشف شد.

در پی این جنایت تروریست‌های داعشی، شمار زیادی از نیرو‌های مبارزه با تروریسم، پلیس فدرال و داوطلب مردمی عراق همراه با تجهیزات نظامی امروز دوشنبه وارد شهرستان الحویجه در غرب استان کرکوک شدند و تروریست‌های داعشی در منطقه السعدونیه واقع در الحویجه را به محاصره خود در آوردند.

نیرو‌های عراقی چند ماه قبل شهرستان الحویجه در غرب کرکوک را که آخرین پایگاه داعش در عراق به شمار می‌رفت، آزاد کردند.

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر و فرمانده نیرو‌های کل مسلح عراق نوزدهم آذرماه سال جاری، رسماً آزادی کامل خاک این کشور از دست داعش و تحقق پیروزی بزرگ را اعلام کرد.

در همان روز، الحشد الشعبی از پایان عملیات نظامی در الجزیره و البادیه در غرب عراق و سیطره کامل بر مرز‌های مشترک با سوریه خبر داد.

نیرو‌های دولتی سوریه نیز در نوامبر گذشته موفق شدند شهر «البوکمال» در استان دیرالزور در شرق کشور را بازپس بگیرند. البوکمال یکی از مهم‌ترین مناطق مورد استفاده داعش برای تردد میان عراق و سوریه بود.