اتحادیه اروپا به تنش های غزه واکنش نشان داد

'مایا کاسیانچیچ' سخنگوی اتحادیه اروپا در این بیانیه اعلام کرد: تشدید برخوردهای نظامی در غزه و اطراف آن، در پاسخ به حمله روز شنبه که چهار نظامی اسرائیلی را مجروح کرد، موجب نگرانی واقعی است. حملات راکتی رزمندگان غزه به 'اسرائیل'، غیر قابل پذیرش است و باید متوقف شود. اتحادیه اروپا نگرانی های امنیتی مشروع اسرائیل را به رسمیت می شناسد.

در ادامه این بیانیه آمده است: بسیار حائز اهمیت است که (وخامت) اوضاع بیش از این تشدید نشود و حیاتی است که همه طرف ها خویشتنداری کنند. این رویدادها نشان دهنده اهمیت راه حل سیاسی برای غزه در چهارچوب راه حل دو کشور است. تمام گروه های 'تروریستی' در غزه باید خلع سلاح شوند و تمام جناح های فلسطینی باید تلاش های خود را افزایش دهند تا حکومت خودگردان بتواند به صورت کامل بر غزه تسلط یابد. اتحادیه اروپا بطور خاص از تلاش های مصر برای تسهیل اجرای کامل توافق اکتبر 2017 قاهره تمجید می کند و آماده حمایت از این فرآیند است.

در پایان این بیانیه اتحادیه اروپا، از شهادت دو نوجوان فلسطینی به دست صهیونیست ها، ابراز تاسف شده است.

هواپیماهای رژیم صهیونیستی صبح امروز (دوشنبه) علاوه بر شلیک چندین راکت به سمت زمین های کشاورزی شرق رفح در جنوب نوار غزه، طی چند نوبت مناطق شرقی این شهر فلسطینی را به شدت بمباران کردند.

خبرگزاری فلسطینی 'معا' نیز بامداد دوشنبه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی با ادعای اصابت یک فروند راکت شلیک شده از غزه به سرزمین های اشغالی، اعلام کرد که این راکت در منطقه ای در نزدیکی شهرک صهیونیست نشین 'هنیگف' فرود آمده است.

از سوی دیگر، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در صفحه خود در توئیتر ادعا کرد: راکتی که از نوار غزه به 'اسرائیل' شلیک شده بود، رهگیری و منهدم شده است.

رسانه های محلی همچنین گزارش کردند: پس از شلیک راکت به سرزمین های اشغالی، آژیرهای خطر در شهر صهیونیستی 'سدیروت' در مجاورت نوار غزه، به صدا در آمد. اوضاع در سرزمین های اشغالی از 15 آذر ماه 96 که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت، بحرانی تر و وخیم تر شده است.