آمریکا اینگونه به یاری داعش می شتابد

منابع خبری گزارش داده‌اند ائتلاف تحت رهبری آمریکا در حال انتقال اعضای گروه تروریستی داعش از منطقه «الحسکه» در سوریه هستند.

یک رسانه روسیه روز چهارشنبه مستنداتی منتشر کرده که بالگردهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا را در حال تخلیه عناصر گروه تروریستی داعش در منطقه «الحسکه» سوریه نشان می‌دهند.

به نوشته اسپوتنیک، فیلم‌هایی که روی YouTube و «فیسبوک» منتشر شده‌اند فرایند جابجایی تروریست‌های داعش توسط بالگردهای ائتلاف آمریکا را نشان می‌دهند.

در همین حال یک منبع در منطقه الحسکه به شرط عدم افشای نام به اسپوتنیک گفته که مردم محلی شاهد نشست و برخاست مکرر بالگردهای آمریکایی در یک زندان محلی در منطقه‌ای که تحت حاکمیت کُردها است بوده‌اند.

منبع مورد استناد اسپوتنیک گفته این بالگردها در حال انتقال برخی از اعضای داعش هستند. برخی گزارش‌ها هم می‌گویند آمریکایی‌ها در حال انتقال مهمات به این زندان هستند.

پیشتر رسانه‌های عراقی هم گزارش داده‌اند بالگردهای ائتلاف آمریکایی عناصر داعش را از زندانی در الحسکه به پایگاهشان در نزدیکی روستای ابوهاجر، واقع در بخش شرقی سوریه انتقال می‌دهند.

در گزارش رسانه‌های عراقی ادعا شده بود 100 تروریست داعشی که اکثر آنها شهروند کشورهای خارجی هستند از دیرالزور سوریه به این زندان آورده شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه چند ماه پیش از ائتلاف آمریکا بابت آموزش شبه‌نظامیان افراطی در پایگاهش در نزدیکی «الحسکه» انتقاد کرد. مسکو می‌گوید واشنگتن قصد دارد از این گروه‌ها در قالب گروه خود به نام «ارتش جدید سوریه» استفاده کند. منابع مختلفی گفته‌اند اعضای «ارتش جدید سوریه» را تروریست‌های سابق داعش و جبهه‌النصره تشکیل می‌دهد.

سخنگوی ائتلاف آمریکا این مستندات را رد کرده و آنها را «مزخرف» خوانده است.

اسپوتنیک به نقل از شاهدان عینی نوشته هواپیماهای آمریکا قبل از ورود نیروهای ارتش سوریه به شهر «المیادین» در اکتبر 2017 فرماندهان گروه تروریستی داعش را از آن خارج کرده‌اند.

چند ماه پیش محمد حسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران از اقدام آمریکا برای انتقال تروریست‌های داعشی به افغانستان خبر داده بود.