در صورت وقوع جنگ جدید اسرائیل متحمل خسارات زیادی می‌شود

نفتالی بنت وزیر آموزش رژیم صهیونیستی گفت: میزان خطری که شهروندان در اسرائیل (فلسطین اشغالی) با آن مواجه‌اند افزایش یافته است و در صورتی که هر نوع جنگ جدیدی در آینده به وقوع بپیوندد، پیش بینی می‌شود که خسارت‌های بی سابقه‌ای به ما تحمیل خواهد کرد.

زهیر اندواوس خبرنگار این روزنامه در ادامه نوشت: این اظهارات وزیر رژیم صهیونیستی بیانگر اعتراف رسمی این رژیم به این مطلب است که نظریه‌ی دیوید بن گوریون موسس رژیم اسرائیل  دیگر به تاریخ پیوسته است.

بن گوریون دهه پنجم قرن گذشته این نظریه را مطرح کرد که جنگ ضد اسرائیل ظرف چند روز به پایان می‌رسد و این رژیم اجازه نخواهد داد عمق اسرائیل به میدانی برای جنگ تبدیل شود،اما حال این نظریه با توجه به تحولات نظامی جدید به تاریخ پیوسته است.

از سوی دیگر؛ اسرائیل هارئیل از شهرک نشینیان برجسته در کرانه باختری که به مدت پانزده سال رئیس شورای موسوم به شورای شهرک‌های اسرائیلی (صهیونیست نشین) را به عهده داشته است، در مقاله‌ای که در روزنامه هاآرتص منتشر کرد گفت: واکنش افراد ساکن شمال اسرائیل (فلسطین اشغالی) در حملات موشکی جنگ دوم با لبنان و فرار جمعی ساکنان النقب در حملات حماس در طول عملیات صخره استوار تابستان ۲۰۱۴، نشان داد که جبهه داخلی اسرائیل از توان نظامی بسیار کم و نگران کننده‌ای برای رویارویی در هر جنگی برخوردار است.

هارئیل؛ فخرفروشی‌های فرمانده ناوگان هوایی رژیم صهیونیستی را که گفته است در پنج سال گذشته صد حمله به سوریه داشته ایم، به شادی فقرا توصیف کرد زیرا به گفته هارئیل، این حملات نتوانسته است انتقال یکصد و پنجاه هزار موشک دیگر را به حزب الله متوقف کند.

شایان ذکر است، که اظهارات مسئولان امنیتی و سیاسی در تل آویو این مطلب را تاکید می‌کند که در صورت جنگ با حزب الله،  سامانه‌های دفاعی رژیم صهیونیستی برای تاسیسات و مکان‌های راهبردی و پایگاه‌های نظامی تخصیص داده خواهند شد و این سامانه از صهیونیست‌ها دفاع نخواهد کرد.