اتحادیه اروپا پیشنهاد نخست وزیر انگلیس را رد کرد

اتحادیه اروپا پیشنهاد "سه سبدی" ترزا می‌ را درباره روابط آینده دو طرف پس از خروج انگلیس از این اتحادیه رد کرد.  

تارنمای روزنامه ایندیپندنت نوشت نخست وزیر انگلیس امروز در نظر دارد در نشست هیئت دولت درباره خروج از اتحادیه اروپا، برکسیت، با تشریح پیشنهادش به مقامات اتحادیه اروپا، اعضای دولت را که بر سر ادامه روابط با اتحادیه اروپا اختلاف دارند قانع سازد اما سندی که اتحادیه اروپا منتشر کرد نشان می‌دهد این پیشنهاد مورد قبول اتحادیه اروپا نیست.  

به نوشته ایندیپندنت، ترزا می‌ امروز وزیران هیئت دولت را به اقامتگاه خارج از شهر دولت در منطقه چیلترنز (Chilterns) فرا خوانده است تا به نظر مشترک هیئت دولت دست یابد.  

به نوشته گاردین، دیوید دیویس، وزیر برکسیت به شوخی گفته است ترزا می‌ می‌خواهد با زندانی کردن هیئت دولت در یک اتاق، بر سر روند خروج از اتحادیه اروپا به نتیجه برسد.  

به نوشته گاردین، شماری از اعضای هیئت دولت انگلیس همچون بوریس جانسون، وزیر خارجه، خواهان خروج کامل از اتحادیه اروپا و تعدادی همچون فیلیپ هاموند، وزیر خزانه داری، خواهان خروج بخشی از این اتحادیه‌اند و همین موضوع به دودستگی دولت انگلیس بر سر برکسیت منجر شده است.

براساس پیشنهاد ترزا می‌ که به طرح "سه سبدی" مشهور شده است، انگلیس با بررسی مقررات جاری اتحادیه اروپا تصمیم خواهد گرفت که آن‌ها را به شکل فعلی حفظ کند یا تغییر دهد، اما همان هدف اتحادیه اروپا را تامین کند یا در مواردی، کاملا از اتحادیه اروپا خارج شود.  

به نوشته گاردین، مقامات کمیسیون اروپا گفته‌اند این طرح، چهار خط قرمز رعایت حق قانونگذاری اتحادیه، احترام به نقش دادگاه کیفری اروپایی، توجه به یکپارچگی در بازار مشترک و راضی سازی کشور طرف سوم را زیر پا می‌گذارد.  

گاردین به نقل از میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا نوشت بار‌ها گفته شده است که انگلیس نمی‌تواند در روند خروج از اتحادیه اروپا، موارد را "سوا" کند و باید "درهم" اقدام کند.