تشکر نتانیاهو از ترامپ

«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه از بیانیه اخیر آمریکا درباره انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اشغالی در ماه مه سال جاری میلادی ابراز خرسندی کرد و چنین روزی را یک روز بسیار بزرگ برای صهیونیست‌ها خواند.

او گفت: «تصمیم پرزیدنت ترامپ برای انتقال سفارت به قدس اشغالی در هفتادمین سالگرد روز استقلال اسرائیل، چنین روزی را مهمتر هم می کند. ممنونم از پرزیدنت ترامپ برای رهبری و دوستی اش.»

«دنی دنون»، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل هم از بیانیه اخیر آمریکا استقبال کرد و گفت: «تصمیم پرزیدنت ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به قدس در ماه مه سال جاری میلادی به افتخار هفتادمین سالگرد روز استقلال ما، یک تعهد برای نشان دادن اتحاد جدانشدنی و دوستی حقیقی میان آمریکا و اسرائیل است.»

وی افزود: هم اکنون زمان آن رسیده است که همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا همانند آمریکا، قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسند.

وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد که سفارت این کشور در قدس اشغالی در ماه مه به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس رژیم اشغالگر صهونیستی بازگشایی خواهد شد.

ترامپ ماه دسامبر سال گذشته میلادی با اعلام خبر به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس، جهان عرب و شرکای غربی آمریکا را خشمگین کرد. این اقدام ترامپ با مخالفت های گسترده در کشورهای مختلف همراه بود. این در حالی است که او و نتانیاهو هیچ توجهی به این اعتراضات نکردند و در کنار 7 کشور دیگر به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی، رأی مخالف دادند.

این تصمیم یکجانبه ترامپ همچنین باعث افزایش درگیری ها میان نیروهای رژیم صهیونیستی و فلسطینیان شده است به گونه ای که تاکنون چندین فلسطینی در این درگیری ها شهید و بسیاری هم زخمی شده اند.