واکنش کره شمالی به اعلام آمادگی آمریکا برای انجام حملات سایبری

کره شمالی روز شنبه اعلام آمادگی آمریکا برای انجام حملات سایبری علیه پیونگ‌یانگ را محکوم کرد و اعلام کرد این کشور آمادگی پاسخگویی به هر نوع جنگی را دارد.

اوایل ماه جاری رسانه‌های آمریکایی با انعکاس بخشی از سیاست خارجی آمریکا گزارش دادند که طی شش ماه گذشته واشنگتن در حال انجام اقداماتی برای بسترسازی حملات احتمالی سایبری به کره شمالی از طریق کشورهای از جمله کره جنوبی و ژاپن بوده است. عملیات انجام شده شامل نصب کابل‌های فیبری به عنوان راه ارتباطی به درون منطقه و ایجاد پایگاه‌های کنترل از راه دور و نیز پست‌های برای شنود بوده است.

روزنامه رودونگ سینمون، روزنامه کارگران کره شمالی، نیز در مطلبی در این باره نوشت: آمریکا باید رویای احمقانه خود برای تحقق جاه‌طلبی‌های خود از طریق حملات سایبری به ما را کنار بگذارد.

این روزنامه در ادامه این مطلب آورده است: ما هر آنچه را که لازم است در اختیار داریم و آماده هستیم و می‌توانیم به هر نوع جنگی که آمریکا می‌خواهد آغاز کند، پاسخ دهیم.

در ادامه این مطلب تصریح شده است: اعلام آمادگی آمریکا برای انجام حملات سایبری اقدامی ناپذیرفتنی، تروریستی و فتنه‌انگیزی بی‌شرمانه این کشور است.

در ادامه این مطلب آمده است: آمریکا در حال افزایش سازه‎‌های نظامی و اقدامات تحریک‌آمیز است که نشان‌دهنده نارضایتی این کشور نسبت به ایجاد صلح میان دو کره است؛ صلحی که ما با حضور خود در بازی‌های المپیک زمستانی کره جنوبی امکان آن را محقق کردیم.

روزنامه سینمون در انتهای این مطلب نوشت: لازم به یادآوری نیست که چنین اقداماتی از سوی آمریکا یک برنامه تعمدی برای تحریک کردن و فتنه‌انگیزی است تا شرایط برای بهبود روابط میان دو کره و ایجاد صلح میان آنها را به سمت  رویارویی و جنگ تغییر دهد.