نتایج نظرسنجی «سی بی اس نیوز» که به تازگی منتشر شده است، نشان داد حدود دو سوم آمریکایی ها خواهان اعمال محدودیت های بیشتر در قوانین مرتبط با حمل و فروش سلاح هستند.

بر اساس این نظرسنجی، 65 درصد شرکت کنندگان اعلام کردند که قوانین کنونی فروش و حمل سلاح باید با محدودیت های بیشتری همراه باشد. این بالاترین درصد موافقت مردم با اعمال محدودیت های بیشتر در آزادی حمل سلاح است. این افزایش موافقت مردمی بیشتر در میان احزاب جمهوری خواه و مستقل دیده شده است.

https://www.afkarnews.com/

نتایج این نظرسنجی نشان داد: بیشتر آمریکایی ها (53 درصد) اعلام کردند که متأسفانه تیراندازی های مرگبار از جمله اتفاقاتی است که باید انتظار آن را داشته باشند. اکثر آمریکایی هایی که هم اکنون با محدود شدن قوانین حمل سلاح مخالف هستند، اعلام کردند که اگر دونالد ترامپ تصمیم بگیرد که محدودیت هایی در آزادی حمل سلاح ایجاد کند، از او ناامید خواهند شد. 61 درصد شرکت کنندگان اعلام کردند که موضع رئیس جمهور آمریکا هیچ تأثیری بر دیدگاه آنها درباره حمل سلاح ندارد. 17 درصد شرکت کنندگان اعلام کردند اگر رئیس جمهور آمریکا با اعمال محدودیت بر قوانین حمل سلاح موافقت کند، تصمیم رئیس جمهور بر تصمیم آنها هم اثر خواهد گذاشت.

بر اساس این نظرسنجی، 41 درصد جمهوری خواهان اعلام کردند که اگر رئیس جمهور آمریکا با اعمال محدودیت حمل سلاح موافق باشد، آنها هم از او پیروی می کنند. این درحالی است که بیشتر این افراد پیشتر هم از مخالفان آزادی حمل سلاح بوده اند. همچنین در کل 50 درصد شرکت کنندگان با مسلح کردن معلمان در مدرسه مخالفت کردند و 44 درصد با چنین تصمیمی موافق بودند. 

https://www.afkarnews.com/

به دنبال تیراندازی اخیر در مدرسه ای در پارکلند فلوریدا که منجر به کشته شدن 17 نفر شد، محبوبیت دونالد ترامپ هم با کاهش همراه بوده است. از هر 10 جمهوری خواه 7 نفرشان از عملکرد ترامپ رضایت دارند. این در حالی است که این رقم در میان دموکرات‌ها بسیار کمتر است. بر اساس این نظرسنجی، نظر آمریکایی ها درباره نفوذ بیش از اندازه «انجمن ملی سلاح» در آمریکا متفاوت است. حدود نیمی از شرکت کنندگان اعلام کردند که این انجمن امروزه نفوذ زیادی در کشور یافته است. این در حالی است که حدود نیمی از مردم هم نظری مخالف این را بیان کردند.

در این نظرسنجی که بین 20 تا 22 فوریه صورت گرفت، 1012 آمریکایی شرکت کردند.