بازتاب تهدید ایران به بستن تنگه هرمز درجهان

به گزارش فارس، در پی اظهارات "محمدرضا رحیمی" معاون رئیس جمهور ایران مبنی بر اینکه در صورت تشدید تحریم ها علیه ایران حتی یک قطره نفت از تنگه هرمز عبور نخواهد کرد نشریات جهان واکنش گسترده ای به این موضوع نشان دادند:

نشریه آمریکایی " نیویورک تایمز " در اعلام این خبر نوشت که ایران در واکنش به تهدید آمریکا مبنی بر اعمال تحریم ‌های اقتصادی به تهدیدی شدید دست زد و اعلام کرد که عبور کشتی‌های نفتی را از تنگه هرمز مسدود خواهد کرد.

شبکه خبری " یورو نیوز " این خبر را با این عنوان کار کرد: تحریم‌های بیشتر به معنای نفت کمتر خواهد بود.

شبکه خبری آمریکای " سی‌بی‌اس نیوز " نیز نوشت که ایران تهدید به قطع صادرات نفتی کرد و این موضوع بهای نفت را به بیش از ۱۰۱ دلار در هر بشکه افزایش یافت.

خبرگزاری " رویترز " نوشت که تهدید ایران برای غرب می‌تواند بهای هر بشکه نفت برنت را به بیش از ۱۰۹ دلار در هر بشکه برساند.

خبرگزاری " آسوشیتدپرس " نیز با انتشار امکان تحریم نفتی جهان توسط ایران نوشت که ایران اعلام کرد که در پس این اقدام هیچ موضع خصمانه‌ای وجود ندارد اما این واکنشی به ادامه تحریم ها علیه برنامه هسته ای این کشور است.

خبرگزاری فرانسه این خبر را با محور تاثیر آن بر بازاراهای نفتی آسیا منتشر کرد و نوشت که تهدید ایران مبنی بر قطع انتقال نفت از تنگه هرمز، بازارهای نفتی آسیا را دستخوش تغییر کرد.

هفته نامه آلمانی " اشپیگل " نیز نوشت که ایران در واکنش به اعمال فشار غرب، تصمیم به تحریم این غرب گرفت.

روزنامه آلمانی " فرانکفورترآلگماینه " و روزنامه اتریشی " دراشتاندارد " نیز این خبر را با عنوان " ایران تهدید به بستن تنگه هرمز کرد "، منتشر کردند و سخنان رحیمی، تهدیدهای امریکا علیه ایران را به طور گسترده مورد بررسی قرار دادند.

رحیمی طی سخنانی در سومین همایش ارتقای توان داخلی با بیان اینکه "ما با تحریم به طور جدی مقابله کردیم، افزود: آنها زمزمه تحریم نفت را دارند، ولی هرگز به این آرزو نخواهند رسید، اگر بنا باشد نفت ایران را تحریم کنند یک قطره نفت از تنگه هرمز عبور نخواهد کرد. ما علاقمند به دشمنی نیستیم و شعار ما دوستی و برادری است اما غربیها نمیخواهند ما را رها کنند و زمانی رها میکنند که ما آنها را با تمام قدرت سر جای خود بنشانیم.