برنامه تسلیحات نظامی جدید روسیه

دیمیتری راگوزین، معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد رئیس جمهور این کشور برنامه جدید تسلیحات نظامی روسیه را امضا کرده است که شامل رباتیک، هوش مصنوعی، هواپیماهای بدون سرنشین و مهمات باکیفیت است.

وی در مصاحبه با روزنامه «کومرسنت» توضیح می دهد که برنامه جدید بر اساس تجربه استفاده از سلاح و تجهیزات نظامی در شرایط جنگی سوریه تهیه شده است. برنامه و سیستم‌های جدید هنگام استقرار نیروها بارها آزمایش شدند. راگوزین خاطر نشان کرد: «در مجموع بیش از 200 نوع سلاح و تجهیزات مورد آزمایش قرار گرفتند.

معاون نخست وزیر روسیه در ادامه اضافه کرد: «رباتیک، هوش مصنوعی، هواپیماهای بدون سرنشین جنگی و شناسایی، دفاع هوایی ضد موشکی و مهمات باکیفیت همگی در برنامه تسلیحاتی جدید دولت گنجانده شده است. در عین حال نباید پتانسیل نظامی ناتو، مفهوم نزاع جهانی که به وسیله آمریکا اجرا می‌شود و استقرار سیستم‌های سلاح هسته‌ای را نادیده بگیریم.»

وی در ادامه تاکید کرد: «باور داشته باشید که ما برای تمام این‌ها پاسخ مناسبی خواهیم داشت.»

معاون وزارت دفاع روسیه در ماه نوامبر اعلام کرد که برنامه تسلیحات نظامی جدید مسکو 19 هزار میلیارد روبل (325 میلیارد دلار) و سیستم هماهنگ‌سازی آن هزار میلیارد روبل (17 میلیارد دلار) هزینه در بر داشته است.