کاهش محبوبیت ترامپ به پایین‌ترین سطح

نتایج دو نظرسنجی جدید حاکی از آن است که محبوبیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به پایین ترین سطح از زمان ریاست جمهوری اش رسیده است.

نتایج نظرسنجی سی ان ان نشان داد: به دنبال گسترش اعتراضات درباره موضع دونالد ترامپ در قبال موضوع کنترل حمل سلاح، محبوبیت وی در مقایسه با ماه گذشته با 5 درصد کاهش همراه بوده و هم اکنون به 35 درصد رسیده است.

بر اساس این نظرسنجی، 80 درصد جمهوری خواهان از عملکرد دونالد ترامپ رضایت دارند و فقط 13 درصد از آن‌ها اعلام کردند که از عملکرد وی ناراضی هستند. این در حالی است که فقط 5 درصد از دموکراتها از عملکرد دونالد ترامپ ابراز رضایت کردند. همچنین 70 درصد شرکت کنندگان با اعمال محدودیت های بیشتر برای آزادی حمل سلاح موافق بودند.

بر اساس این نظرسنجی، 54 درصد شرکت کنندگان از سیاست های ترامپ در قبال حمل آزادانه سلاح ناراضی هستند و فقط یک سوم شرکت کنندگان از سیاست های وی در حوزه اسلحه رضایت دارند. در این نظرسنجی که بین 20 تا 23 فوریه انجام شد، 1016 فرد شرکت کردند.

این نظرسنجی پس از تیراندازی مرگبار فلوریدا که منجر به کشته شدن 17 نفر شده بود، انجام شد.

همچنین نظرسنجی مشترک «یو اس ای تودی و مرکز تحقیقاتی دانشگاه سافولک» نشان داد که محبوبیت دونالد ترامپ به پایین ترین سطح از زمان ریاست جمهوری اش در مقایسه با دیگر نظرسنجی های انجام شده رسیده است. بر اساس این نظرسنجی سطح محبوبیت دونالد ترامپ به 38 درصد کاهش یافته است و 60 درصد از مردم از عملکرد وی ابراز نارضایتی کردند.

بر اساس این نظرسنجی، 76 درصد شرکت کنندگان اعلام کردند که افرادی که با مشکلات روانی مواجه هستند نباید اسلحه داشته باشند. نتایج این نظرسنجی همچنین مشخص کرد 63 درصد مردم اعلام کردند که استفاده از سلاح های اتوماتیک باید ممنوع شود. ترامپ پیشتر اعلام کرده است که سن خرید چنین سلاح هایی را از 18 به 21 سال افزایش خواهد داد ولی هیچ صحبتی از ممنوع کردن این سلاح ها به میان نیاورد.

فقط 19 درصد شرکت کنندگان ابراز امیدواری کردند که کنگره در آینده محدودیت هایی را در آزادی حمل سلاح اعمال می کند.

در پی تیراندازی مرگبار فلوریدا، دونالد ترامپ که از حامیان حمل سلاح است پیشنهاد مسلح کردن معلمان را به عنوان راهکاری برای جلوگیری از وقوع تیراندازی مطرح کرد!