انتقاد وزارت دفاع روسیه از وضع مردم مناطق تحت تصرف ائتلاف آمریکایی

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه در بیانیه ای به اتهامات ژنرال آمریکایی علیه مسکو واکنش نشان داد و گفت وضع شهروندان سوری در مناطق تحت تصرف ائتلاف آمریکایی بسیار وخیم است.

«ایگور کوناشینکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه، روز چهارشنبه اظهار کرد وضع شهروندان سوری در مناطق تحت تصرف ائتلاف آمریکایی و گروه های تحت حمایت واشنگتن بسیار وخیم تر از دیگر نقاط این کشور است.

او اظهار کرد: «در حال حاضر، دشوارترین شرایط برای شهروندان سوریه در مناطقی است که در تصرف و کنترل ائتلاف آمریکایی و گروه های تحت حمایت واشنگتن است.»

بر اساس اظهارات سخنگوی وزارت دفاع روسیه، علیرغم شکست گروه تروریستی داعش در سوریه، وضع شهروندان سوری در این مناطق برای دمشق و ناظران بین المللی مشخص نیست.

کناشینکوف همچنین تاکید کرد شهر رقه نیاز مبرم به بازسازی زیرساخت های حیاتی دارد و مردم این شهر یک فاجعه انسانی به تمام معنا را تجربه می کنند.

او اظهار کرد وخامت وضع انسانی در رقه و التنف باید هرچه زودتر مورد توجه سازمان های بین المللی و امدادرسانی قرار گیرد.

این بیانیه پس از اتهامات مطرح شده از سوی یک ژانرال آمریکایی علیه مسکو در خصوص سوریه منتشر شد. ژنرال «جورف وتل» در اظهاراتی از نقش مسکو در سوریه انتقاد کرده بود.

اوادعا کرد: «روسیه چه از لحاظ دیپلماتیک و چه از لحاظ نظامی در حال آتش افروزی و تشدید تنش ها میان تمامی طرف ها در سوریه است. مسکو با چهره یک میانجی که قصد حل و فصل منازعات را دارد، قدرت چانه زنی را از دیگر طرف ها گرفته است.»