عربستان از خواب بیدار شد!

«حنان الفتلاوی» نماینده پارلمان عراق؛ شنبه (امروز 3 مارس) اعلام کرد که وزارت خارجه عربستان سعودی، کاردار سفارت عراق را فراخوانده و وی را برای یکی از سخنرانی‌های فتلاوی در یک کنفرانس بین‌المللی که زمان آن به 6 ماه پیش باز می‌گردد، بازخواست کرده است.

وی در صفحه فیسبوکش نوشت: بعد از گذشت 6 ماه از سخنرانیم در ژنو و نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل، دولت عربستان به آن اعتراض کرده و کاردار ما در این کشور را فراخوانده و به او اعتراض کرده و یک یادداشت اعتراض نیز از سوی شورای مشورتی عربستان به او ابلاغ کرده است.

فتلاوی در ادامه افزود: من به آنها می‌گویم که سرتان را به نزدیک‌ترین دیوار بکوبید. این نظر من است و آن را در سازمان ملل نیز گفتم. حق اعتراض ندارید.اگر می خواهید که به امور داخلی کشورتان احترام بگذاریم، به امور داخلی ما احترام بگذارید و دخالت نکنید.

وی تاکید کرد که انعطاف برخی از رهبران سیاسی عراق در قبال عربستان و تملق آنها، موجب شده که سعودی‌ها بخواهند حتی اظهارنظرهای ما را تحت قیمومیت خود درآورند.

این نماینده عراقی در ادامه، دو سند از وزارت خارجه عراق درباره خود را منتشر کرد که مربوط به همین مسئله و اعتراض ریاض به اظهاراتش درباره وضعیت انسانی در عربستان است که در ادامه می‌آید.