فرستاده ترامپ: نظامیان اسرائیلی در دست حماس زنده اند

«جیسون گرینبلت» فرستاده ویژه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در امور خاورمیانه توئیتی درباره نظامیان اسیر صهیونیستی در دست مقاومت منتشر کرده که منجر به سر و صدای بسیاری در فلسطین اشغالی شده است.

در توئیت گرینبلت آمده است: « حماس باید جسد "هدار گولدن" را پس بدهد، نظامی دیگر «آرون شائول» و 3 غیرنظامی اسرائیلی یعنی «آبراهام منگستو، هشام السید و جمعه ابراهیم ابوغنیمه» را آزاد کند».

روزنامه «تایمز» اسرائیل در واکنش به توئیت گرینبلت نوشت: این اظهارات با گفته دولت اسرائیل مبنی بر اینکه نظامیان اسرائیلی در غزه کشته شده‌اند، متناقض است؛ به نظر می‌رسد اظهارات فرستاده آمریکا با سیاست رسمی اسرائیل متفاوت است، گرینبلت فقط برای گولدن از لفظ «بازگرداندن جسد» و برای مابقی از لفظ «آزادی» استفاده کرده که دلیلی بر زنده بودن آنهاست.

این خبر در حالی اعلام می‌شود که حماس درخواست اطلاعات مصر برای دادن اطلاعاتی درباره نظامیان اسیر اسرائیلی را رد کرده است؛ این افراد در جنگ 2014 علیه نوار غزه (4 سال پیش) توسط حماس به اسارت گرفته شدند؛ حماس گفته تا زمانی که رژیم صهیونیستی تمامی بندهای مربوط به توافق شالیت (که در سال 2011 انجام شد و طی آن نظامی اسرائیلی گیلعاد شالیت با 1027 فلسطینی مبادله شدند) را اجرایی نکند حاضر به مذاکرات جدید برای توافق تبادل دیگر نخواهد شد.

گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس در آوریل سال 2016 اعلام کرد که 4 تن از نظامیان اسرائیلی را اسیر کرده است، این گردان ها اسامی این نظامیان و تصاویرشان را منتشر کرد، بی آنکه در این مورد توضیحاتی بدهد.