حزب راستگرای افراطی فرانسه تغییر نام می‌دهد

هافینگتن پست با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت «جبهه ملی»، حزب راستگرای افراطی فرانسه برای پنهان کردن مشکلات گذشته، نام خود را تغییر می دهد. در گزارش هافینگتن پست آمده است مارین لو پن، رهبر حزب جبهه ملی فرانسه و دیگر اعضای این حزب با برگزاری جلساتی در پی انجام اصلاحات و بازگشت به صحنه مبارزات سیاسی هستند.

این گزارش می افزاید فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته با واقعیت سیاسی تکان دهنده ای مواجه شد؛ فروپاشی احزاب راست و چپ، پیروزی امانوئل مکرون، رهبر حزب میانه «جمهوری به پیش» بر مارین لوپن از حزب تندرو و راستگرای جبهه ملی و اینکه حدود ده میلیون نفر به لو پن با دیدگاه های ضداسلامی و ضدمهاجران رأی داده بودند.

پس از انتخابات، لو پن به سبب عملکرد فاجعه بارش در جریان رقابت ها به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. حزب جبهه ملی نتوانست از پتانسل رأی دهندگانی که تمایل داشتند از احزاب تندرو حمایت کنند، به درستی بهره برداری کند. این حزب در انتخابات پارلمانی ضعیف عمل کرد که منجر به استعفای اعضای برجسته آن شد.

این گزارش می افزاید اکنون که 9 ماه از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه می گذرد، لوپن و سران حزب متبوعش در تلاش برای عبور از بحران و بازگشت سیاسی هستند. سران این حزب قرار است دهم و یازدهم مارس سال جاری میلادی جلساتی را برای انجام برخی اصلاحات تشکیل دهند. پیش بینی می شود لوپن در این نشست ها نام جدیدی را برای حزب برگزیند و به ترسیم چشم انداز آینده آن مبادرت کند. با این حال، سران این حزب همچنان با مشکلات گذشته خود دست و پنجه نرم می کنند.