ترکیه یک شهر دیگر در عفرین را گرفت

ارتش ترکیه و شورشیان ارتش آزاد سوریه امروز شنبه می‌گویند، توانسته‌اند مرکز شهر راجو که دارای اهمیت استراتژیک است در منطقه عفرین به کنترل خود درآورند.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد، نیروهای عملیات شاخه زیتون صبح امروز عملیاتی را برای کنترل بر مرکز راجو در شمال غرب عفرین آغاز کردند.

بعد از درگیری‌های شدید عناصر "ی.پ.گ" و "پ.ک.ک" شروع به عقب‌نشینی کردند و شورشیان "ارتش آزاد سوریه" بر اکثر مناطق این شهر تسلط یافت.

چندین نقطه شاهد درگیری‌های محدود بود. با تداوم درگیری‌ها در مناطق مختلف سوریه، ارتش ترکیه و شورشیان موسوم به "ارتش آزاد سوریه" دو روستای "رامیة" و "حمیلک" در منطقه "جندیرس" واقع در جنوب غربی عفرین را تحت اشغال خود درآوردند.

با اشغال این دو روستا تعداد مناطق تحت اشغال ترکیه به زعم این کشور در چارچوب عملیات "شاخه زیتون" به ۱۲۳ رسیده است که از میان آن‌ها یک شهر، ۹۳ روستا، شش مزرعه، ۲۱ کوهستان و تپه استراتژیک و یک پایگاه نظامی است.

راجو دومین شهر بعد از بلبل است که مرکز آن از دست کردها خارج شده است.

بیش از ۴۲ روز است که ارتش ترکیه عملیاتی را تحت عنوان " شاخه زیتون" در شمال شرقی سوریه به منظور کنترل بر منطقه عفرین آغاز کرده است.

این حملات در حالی ادامه دارد که اخیرا شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه آتش بس برای مدت یکماه را در سوریه تصویب کرده اما ارتش ترکیه حملات خود را تاکنون متوقف نکرده است.