انتقاد رایس از توییت های ترامپ

کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا، روز یکشنبه در مصاحبه خود با این شبکه درباره رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه کنونی این کشور گفت: «من فکر می‌کنم کار او واقعا دشوار است. پرداختن به امور خارجه آن هم زمانی که نمی‌دانی رئیس جمهور چه توئیت جدید منتشر کرده، بسیار مشکل است.»

رایس در ادامه صحبت خود گفت: «برقراری ارتباط با رئیس جمهور مشکل است، اما من فکر می‌کنم این که هر روز بیدار شوی و ندانی رئیس جمهور ساعت 3 بامداد گذشته چه چیزهایی توئیت کرده، کار را واقعا دشوار می‌کند. اما من فکر می‌کنم رکس تیلرسون به عنوان وزیر خارجه در یک دولت غیر معمول با یک رئیس جمهور غیر معمول، که تا به حال در دولت‌های قبل وجود نداشته است، دیپلماسی خوبی را پیش می‌برد. سرش را پایین می‌اندازد و کارش را انجام می‌دهد؛ اما در چین شرایطی این بهترین کاری است که می‌توان انجام داد.»

پیش از این، تیلرسون در مورد دشواری روابطش با رئیس جمهور سخنانی به زبان آورده بود. بر اساس گزارش‌ها، او در اکتبر سال 2017 دونالد ترامپ را یک «ابله» خواند. با وجود انتشار خبرهایی درباره احتمال برکناری تیلرسون منتشر شده بود، او گفت که در سمت خود باقی خواهد ماند.