مسئولیت‌های "ایوانکا" کم شد

ایوانکا ترامپ و همسرش جارد کوشنر، دختر و داماد رئیس جمهوری آمریکا در شرایطی سال اول خود در کاخ سفید را از سر گذراندند که جایگاه‌هشان مستحکم بود، مسئولیت‌هایی گسترده داشتند، رقبا را کنار می‌زدند و از دسترسی ویژه‌ای به رئیس جمهوری بهره می‌بردند. اما طی مدت اخیر، قدرت آن‌ها محدود شده است و دشمنان آن‌ها جسورتر شده تا جایی که آینده آن‌ها در کاخ سفید در هاله‌ای از ابهام فرو رفته است.

کوشنر که برای مدتی طولانی دومین فرد قدرتمند در کاخ سفید بود، هم‌اکنون در معرض انتقادات قرار داد. داماد ترامپ متحدان بانفوذ خود در کاخ سفید را از دست داده است. وی هم‌چنان زیر سایه تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا قرار دارد و کسب‌وکار تجاری‌اش بار دیگر در معرض بررسی‌های موشکافانه‌ای قرار گرفته است. صلاحیت امنیتی وی برای دسترسی به اطلاعات طبقه‌بندی شده نیز سلب شده است، مسئله‌ای که موجب شک و تردید درباره امکان موفقیت وی در پیشبرد دستور کارهای جاه‌طلبانه‌اش - همچون فرآیند سازش خاورمیانه - شده است.

قدرتمندترین حامی کوشنر، یعنی شخص رئیس جمهوری اخیرا درباره اینکه دختر و دامادش باز هم در کاخ سفید می‌مانند ابراز تردید کرده است.

دو فرد نزدیک به رئیس جمهوری آمریکا می‌گویند که ترامپ این روزها در معرض موجی از اخبار بد قرار دارد که از تحقیقات درباره کسب‌وکار کوشنر و وضعیت صلاحیت امنیتی وی ناشی می‌شود. همچنین ترامپ در حال بررسی این ایده است که شاید بهتر باشد دختر و دامادش به نیویورک بازگردند.

به گفته این فرد مطلع از کاخ سفید، ترامپ با این حال بر این باور است که بسیاری از حملات علیه کوشنر غیرمنصفانه هستند و از اینکه دختر و دامادش چنین دوران سختی را از سر می‌گذرانند ناراحت است.