تداوم درگیری النصره با «تحریر سوریا»

درگیری میان گروه «هیئة تحریر الشام» که جبهه النصره رکن اصلی آن است و همتای تروریستی آن «جبهة تحریر سوریا» در شمال سوریه برای چهاردهمین روز متوالی ادامه دارد.

روزنامه الوطن سوریه گزارش داد که این درگیریها در شرق شهر «معره النعمان» به ویژه اطراف مناطق «تلمنس و معرشمارین» در جریان است.

منابع خبری معارض اعلام کردند که طرفین در جریان حملات متقابل، از سلاح سنگین استفاده کردند و همین مسئله سبب خشم ساکنان این مناطق شده است.

در جریان این درگیریها چندین عنصر از طرفین کشته و 16 نفر از عناصر تحریر الشام در محور «معر شورین» نیز به اسارت تحریر سوریا درآمده‌اند.

در مقابل، جبهه النصره نیز دو عنصر جبهه تحریر سوریا به نامهای «سامر الحموی و وائل قیطاز» را پس از اسارت در اطراف شهر معره النعمان، کشته است.

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» اعلام کرد که در جریان درگیریهای النصره و تحریر سوریا دستکم 223 تروریست از طرفین از پای درآمده اند که 132 نفر از این افراد عناصر النصره بوده اند.

سهم کشته های «نور الدین الزنکی و أحرار الشام» که ائتلاف تحریر سوریا را تشکیل دادند، 91 نفر بوده است. این تروریستها در جریان درگیری در غرب حلب و ریف ادلب کشته شده‌اند.

به گفته دیدبان، تعداد زیادی از افراد زخمی این گروهها وضعیت مناسبی ندارند و ممکن است بر تعداد کشته ها افزوده شود.

برخی از فعالان نیز اعلام کردند که تروریستها در جریان درگیری داخلی خود برای نخستین بار از موشکهای حرارتی استفاده کردند و حملات توپخانه ای نیز سبب شده است که 50 غیر نظامی جان خود را از دست بدهند.

به گفته این فعالان، به خاطر درگیری النصره با تحریر سوریه تا کنون دستکم 800 عنصر از طرفین کشته شده‌اند.

نهاد موسوم به «ریاست بهداشت ادلب آزاد» وابسته به تروریستهای معارض روز گذشته تهدید کرد که اگر نهادهای پزشکی از این درگیری کنار گذاشته نشوند، اقدامات پزشکی در سراسر استان ادلب را به حالت تعلیق درخواهد آورد.

این نهاد با انتشار بیانیه‌ای درگیری موجود در مناطق مسکونی و حمله به مراکز پزشکی را به شدت محکوم و تأکید کرد که فعالیت بیمارستان «معره النعمان» به صورت کامل، معلق شده و کادر پزشکی نیز این بیمارستان را تخلیه کرده است.

دو روز پیش نیز خبرهای منتشر شد مبنی بر الحاق گروه تروریستی«الحزب الترکستانی» به جبهه النصره برای مقابله با تحریر سوریا.

شنبه گذشته نیز رسانه ها خبرهایی را مبنی بر فرار «ابو محمد الجولانی» سرکرده النصره به ریف استان لاذقیه منتشر کردند.

منابع خبری سوری هم اعلام کردند که تحریر سوریا در جریان درگیری با النصره توانسته است روستای «الجراده» واقع در ریف معره النعمان را به اشغال خود درآورد.